Is mijn Juwel 800 interne pomp ook in sterkte te veranderen?

Ik vind dat hij erg hard stroomt, hij duwt zowat de planten aan de kant. Weten jullie dit misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet standaard. Wat je eventueel kan doen is een setje kopen om de nozzle verder te richten. Dit is setje 90046, dit setje bood bij mij goede uitkomst.

Een andere oplossing is om de propeller aan te passen door er enkele millimeters vanaf te vijlen zodat de pompcapaciteit daarmee minder wordt. Zowel in de breedte als in de lengte van de bladen, in de breedte zou ik zelf niet doen omdat je daarmee de sterkte structuur aantast en de bladen misschien af kunnen breken.
Mocht dit mislukken dan kun je nog altijd de prop weer vervangen. Setje 85071.

Succes.