Die onbedrukte pagina's beschermen de pagina's waar wel tekst op staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!

Als je het boek open slaat, kan je er even inkomen.
Dan heb je niet gelijk het gevoel,
WOW wat een hoop letters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ter bescherming maar ook wel handig om een getekend exemplaar te krijgen of om je naam in te schrijven als je hem gaat uitlenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste en de laatste pagina zijn vaak ook onbedrukt want daarmee zit de kaft goed aan de binnenkant, alle bladzijdes, bevestigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de eerste onbedrukte pagina's het boekblok beschermt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vawege 'respect' voor de inhoud.
Even niks...even stilte voordat de inhoud van het boek zich voor je ontvouwt.
Het maakt een boek mooi en stijlvol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boek bestaat uit katerns. Een katern is minimaal 4 blz.
De omvang van de katerns hangt af van het plano drukvel waar de pagina's op gedrukt zijn.
Zo kan het voorkomen dat er gewoon een paar blz. over zijn. De uitgever kan bepalen waar hij die blanco pagina's wil plaatsen. Teveel voorin het boek staat niet mooi. Achterin valt het haast niet op.
Zo even dit antwoord in een notedop. Er zijn nog een hoop varianten mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat hij anders gaat vlekken door de kaft heen