Waar dient dit gereedschap voor?

Gevonden in een oude naaidoos, maar misschien heeft dat er niets mee te maken!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In aanvulling op Amadea: die krultangen werden verwarmd boven brandende blokjes paraffine. Gas is veel te heet; dan smelten de haren.

Antwoorden (2)

De Russische site geeft via Yandex image search aan, dat het een soort krultang (Плойка) is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het blijkt een antieke krultang te zijn. Deze werden in het begin van de twintigste eeuw in kapperssalons gebruikt.
Ze werden eerst op een gasbrandertje verhit.
Toegevoegd op 27 januari 2020 15:37: bron, tekst
Amadea