Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je tandeelkunde studeren met Wiskunde A?

Hallo. Ik wil later graag tandarts worden en daarvoor moet ik scheikunde, biologie en natuurkunde kiezen. Ik kan online niets vinden over of dat ik ook tandheelkunde kan gaan studeren met Wiskunde A of dat ik per se wiskunde B nodig heb. Normaal word natuurkunde alleen gegeven met Wiskunde B op mijn school, maar mijn mentor heeft aangegeven dat de school mij hierop een uitzondering wil geven en dat ik natuurkunde met wiskunde A mag doen.

Kan iemand mij vertellen of ik met Wiskunde A nog tandheelkunde kan gaan studeren?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor toelating tot de opleiding Tandheelkunde moet je beschikken over een VWO-diploma met profiel Natuur& Techniek + biologie of profiel Natuur & Gezondheid met Natuurkunde. welk wiskunde pakket is dus niet belangrijk
(Lees meer...)
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ wiskunde A of B: beide goed.
Bedenk wel als je NT doet, dat je sowieso wiskunde B moet kiezen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
O ja, natuurkunde met wiskunde A is haalbaar. Alleen sluit natuurkunde met wiskunde B beter aan. Maar als wiskunde B jou niet ligt, kies idd A. Dit betekent wel dat je natuurkunde dan meer leert door sommen te maken (herhalen, herhalen) en minder op inzicht.
Dag Noura,
Het gaat erom dat je N&T en biologie hebt of N&G en natuurkunde hebt en niet welke wiskunde je hebt. Als jij wiskunde B niet aan kan zou ik misschien een plan B bedenken aangezien de instroomprecentages aan de studie tandheelkunde erg laag zijn en alleen de top binnenkomt.

Veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De ‘top’ is niet alleen gericht op kennis.
Belangrijker nog is bijvoorbeeld de fijne motoriek. Als je die test niet haalt, vergeet het.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hallo. Erg bedankt voor je reactie. Wiskunde gaat mij best wel makkelijk af hoor. Alleen ik zou zelf gewoon liever Wiskunde A dan B doen omdat ik de onderwerpen bij A fijner/leuker vind om te doen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wiskunde B sluit wel aan bij natuurkunde.
Sommige onderdelen van natuurkunde zijn gewoon beter te begrijpen met wiskunde B.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding