Waar hangt de AED als je hem nodig hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de zelfde plek als dat je hem niet nodig hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even zonder dollen: Een AED hangt altijd ergesn bij een ingang of een makkelijk te vinden plek (in supermarkt bijvoorbeeld bij Service Balie of bij een kassa). er hangt altijd een iets boven waar AED op staat.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als *jij* een AED nodig hebt, moet iemand anders dat ding gaan zoeken. Zelf ben je daar op dat moment niet meer toe in staat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@crofiel dat klinkt heel erg logisch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL

Antwoorden (8)

Onder de A.

Toegevoegd na 39 seconden:
Misschien helpt het als je je vraag een beetje toelicht.
Als je thuis geen defibrilator hebt, hangt-ie ook nergens natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord kan beter als reactie, krijg je geen min punt voor ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, dat was mijn eerste ingeving. Toen schoot me ineens te binnen wat het precies was. Dacht eerst dat-ie de AB zocht ofzo....
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat is een AB?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AmBulance
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marleen Mijn eerste ingeven was ook zo iets, kijk maar eens bij de reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, AB is de afstandsbediening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok
Cryofiel
13 jaar geleden
Wel oppassen dan in je nieuwe woonland - AB is de Anrufbeantworter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hier heet-ie nu de FB.
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoe heet eigenlijk een AED in het Duits?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al sla je me dood......
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat zal ik niet doen. Dan heb je namelijk een AED nodig, en die is moeilijk te vinden als je niet weet hoe zo'n ding daar heet.
Op het station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.Wel jammer dat ze daar achter slot en grendel hangen. Je moet er eerst iemand bijhalen voordat je kunt reanimeren.
Bij bedrijven die zo'n ding hebben hangt hij meestal bij de receptie/hoofdingang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind je op http://www.aed4.eu/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het begin hingen de AEDs op vrij toegankelijke plaatsen,waar veel mensen komen. Het bleek al snel dat de AEDs gewoon gejat werden. Het zijn ook zeer dure apparaten.

Tegenwoordig hangen ze meestal onder beheer van iemand bij de receptie of bij kassa's ed. Altijd aangegeven met een bordje.
13 jaar geleden
en AED staat met een groen bordje aangegeven of hangt in een groene hoes.

Jammer, maar ik merk dat ze vaak alleen toegankelijk is met een sleutel. Hoe handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op deze site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog steeds relevant om op deze vraag antwoord te geven aangezien het rodekruis de locatie van aed's letterlijk in kaart heeft gebracht:https://aed.rodekruis.nl/

Helaas staan nog niet alle aed's geregisteerd en zijn er nog veel aed's die niet 24 uur per dag beschikbaar zijn omdat ze niet buiten hangen. De aedwinkel bied bij de aankoop van een nieuwe AED een gratis diefstal verzekering waardoor er geen reden meer is om de aed bingen te hangen. Voor meer informatie verwijs ik u graag door naar de bron: