Beperkt, zijnde eindig: i.e. beperkte mogelijkheden, beperkte kansen, beperkte intelligentie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede antwoord

Andere antwoorden (5)

Niet geheel volmaakt........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beperkt op veel gebieden gebruikt worden.
Op voedingsmiddelen staat wel eens na openen beperkt houdbaar,dat betekent dus niet zo lang houdbaar na opening.

Iemand kan last van zijn/haar knie hebben,deze is kan de knie beperkt buigen.
Hierin betekent het niet helemaal of optimaal.

Je kan de betekenis van het woord ook hier vinden,met daar nog veel meer voorbeelden.

http://www.encyclo.nl/begrip/beperkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ingebakend, is volgens mij wat het orgineel betekend, denk aan perk, met een hekje er om.
het wordt ook gebruikt voor mensen met een handicap, beperkt geeft dan aan dat hun mogelijkheden begrensd zijn, op lichamelijk of psychisch gebied.
13 jaar geleden
Dat er een grens aan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog niet aan toe gekomen om je op dat punt te ontwikkelen.