wat is een vlinderbom

buiten stonden ze van die bommen af testeken ik vroeg wat het is en ze zijden dat het een vlinderbom was???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Antwoorden (3)

Vlinderbom is een soort astronaut/rotje met lont.

Veel kruit in karton en papier gerold en aan beide uit einden dicht gedraaid. (vergelijkbaar met een zuurtje)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een vlinderbom is, kun je vinden op Wikipedia. Zie de Bron hieronder.

De vlinderbom is verboden. Hij is gevaarlijk, omdat hij een ongezond harde knal geeft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erggg hard, zeker in een smal steegje.... mn oren piepen nog van vorig jaar!
Knalvuurwerk, met een heel harde knal.

Vlinderbommen ook bekend als Spanish cracker,vallen in Nederland onder het illegale vuurwerk.