Welke nationaliteit heb ik als een erkende vluchteling?

Mijn ouders hebben ook een erkende vluchteling status.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een positief resultaat van de asielprocedure krijgen de aanvragers een tijdelijke verblijfsvergunning van vijf jaar. Zij hebben dan al de status van erkende vluchteling. Als er na vijf jaar nog steeds redenen zijn voor de asieltoekenning kan er een vaste verblijfsvergunning worden aangevraagd en daarna de Nederlandse nationaliteit. Op grond van door jouw opgegeven summiere gegevens trek ik de conclusie dat jouw ouders en ook jij de Nederlandse nationaliteit nog niet hebben verkregen, nog niet hebben aangevraagd. De kinderen hebben dan nog de nationaliteit van de ouders. Ik ga ervan uit dat je niet in Nederland geboren bent, maar in het land van waaruit jouw ouders (samen met jouw) zijn gevlucht. moet zijn: samen met jou. Ik ga ervan uit dat jij en jouw ouders in Nederland verblijven. In het dagelijks taalgebruik worden de termen asielzoeker en vluchteling door elkaar gebruikt. Iedereen kan asielzoeker worden genoemd maar alleen degenen die in de asielprocedure aangetoond hebben of aannemelijk hebben gemaakt aan alle geldende voorwaarden te voldoen uit de Conventie van Genève betreffende de Status van Vluchtelingen (Vluchtelingenverdrag) worden als vluchteling aangemerkt. Maar houdt rekening dat veel afhankelijk is van jouw leeftijd, tijdens de aanvraag/verzoek om naturalisatie. Lees in bijgaande bron van de Immigratie- en Naturalisatiedienst welke regels, voorwaarden, uitzonderingen en procedures voor jouw kunnen gelden. https://ind.nl/Nederlanderschap/Paginas/Naturalisatie.aspx

Toegevoegd op 02 april 2019 18:11: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100