De lijkschouwer van Michael Jackson heeft vastgesteld dat de popster is omgekomen door doodslag. Dat maakte het kantoor van de patholoog-anatoom in Los Angelos vrijdag bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Popster Michael Jackson is in de nacht van donderdag op vrijdag overleden in een ziekenhuis in Los Angeles. Hij stierf op 50-jarige leeftijd, nadat hij in zijn woning een hartstilstand had gekregen.
Michael Jackson overledenslideshow video De lijkschouwer van Los Angeles maakte het nieuws bekend, na eerdere berichten in de Amerikaanse media.

Jackson werd om 14.26 uur plaatselijke tijd doodverklaard, meldde Fred Corral. De politie kreeg twee uur daarvoor een melding vanuit het huis van de ster.

Persbureau Reuters en de Los Angeles Times maakten zijn dood rond half een 's nachts (Nederlandse tijd) bekend.

Ambulance

De ambulance bracht Jackson binnen tien minuten naar het ziekenhuis (video). ET online heeft een foto van die situatie.

Onderweg is geprobeerd hem te reanimeren. In het ziekenhuis raakte Jackson in coma, waarna hij overleed.

Autopsie

Over de precieze doodsoorzaak is niets bekendgemaakt. Vrijdag volgt vermoedelijk een autopsie die meer duidelijkheid moet geven.

Inmiddels hebben duizenden mensen zich voor het ziekenhuis verzameld om te rouwen. Ook journalisten uit binnen- en buitenland staan voor het hospitaal om verslag uit te brengen. Voor de woning van Jackson staat ook een menigte.

Kleine broertje

Veel sterren hebben laten weten geschokt te zijn door het nieuws.

Quincy Jones, de muziekproducer die Michael Jackson hielp bij het maken van Thriller en Off the Wall, zei: ''Ik ben vandaag mijn kleine broertje verloren, en een deel van mijn ziel is met hem meegegaan.''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Popster Michael Jackson is overleden aan een overdosis van het verdovingsmiddel propofol. Dat blijkt uit bevindingen van de patholoog-anatoom.
Amadea
13 jaar geleden
michael jackson is niet dood!
kijk maar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door medicijnen vergifting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komen we daar nooit achter.
Hij schijnt nogal een hoop ellende geslikt te hebben en misschien kon zijn hart dat op een gegeven moment niet meer hebben.

Ik heb van de week naar de film "this is it" zitten te kijken en daar echt van genoten.
Ik ben niet eens een fan!

Na het zien van die film kan ik me toch slecht voorstellen dat hij dood wilde. Al die energie en dat getrain en voorbereidingen voor een tournee.

Anderzijds: vergelijk Elvis Presley, Mama Cass (Mama Cass Elliot van The Mamas and the Papas ) , Freddy Mercury (van Queen), Ramses Shaffy, Herman Brood, Vincent van Gogh, en zo zijn er nog wel meer "grootten" in de kunst op een niet "normale" manier aan hun einde gekomen. Misschien inherent aan een vorm van genie-zijn.