Geen vermogen meer

Goedenmorgen,

Wij hebben een Volkswagen Passat 1.9 tdi van 1998, 275.000km op de teller.
Nu heb ik van de een op andere dag geen vermogen meer, als ik hem s´morgens start heb ik wel vermogen maar trek ik hem door dan is mijn vermogen weg, en begint hij ook te roken. Op de snelweg mag ik blij zijn dat ik de 120 km per uur haal, er werd mij verteld dat ik er een andere motor in moet gooien, en weer een ander zegt dat het de turbo is. Wie heeft dit zelfde probleem al eens meegemaakt, en wat was het euvel.
Ik hoor het graag van u.

Vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

ik vermoed dat het inderdaad de turbo is.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een volvo v40 tdi. Daar viel van de een op het andere moment het vermogen ook weg en toen bleek er een slang van de turbo af te zijn.
Ben je lid van de anwb? Dan zou ik gewoon stoppen bij een tankstation en ze even bellen, anders een bezoekje aan de garage vrees ik..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Te roken? Klinkt als koppakking... Is het blauwe rook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turbo kapot daarom geen vermogen is best dure grap,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleer;
•brandstoffilter
•luchtfilter

Kan ook een sensor bij de uitlaat zijn die teveel roet meet. Dan smoort die het vermogen als het ware.
Kan eigenlijk meerdere oorzaken hebben. Het beste is een goede garage ernaar laten kijken. (hoeft niet perse een VW garage te zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kapotte turbo/uitlaatgas sensor zouden een motorstoring moeten geven op je display als het goed is. Ga maar gewoon naar een VW-dealer, die hangen de computer er aan, en die kan waarschijnlijk zo zien wat er aan de hand is.