Kun je geschoten oorbellen uit doen na 3 weken?

Ik moet over 3 weken door een mri scan maar heb gisteren oorbellen laten schieten. In de mri scan mag je geen oorbellen in hebben kan het kwaad om ze 10 min uit te laten???

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
5.9K
Erna55
5 jaar geleden
Je zult ze echt uit moeten doen tijdens de mri scan.
Wanneer heb je de afspraak gemaakt voor het mri-onderzoek ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik de afspraak voor 20 maart gemaakt.
Erna55
5 jaar geleden
Dan heb je kunnen lezen dat oorbellen tijdens het onderzoek uit moeten..... Waarom kon je geen 3 weken wachten met het schieten van de gaatjes ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Omdat ik de afspraak helemaal was vergeten en het is een mri van mijn knie dus ik dacht dat alleen mijn knie moest

Antwoorden (2)

In principe niet.

Alles kan, maar het is niet de bedoeling. Er is niet voor niets de regel : 6 weken je pas geschoten oorbellen niet uit je oren verwijderen.

Te vroeg uit doen : het gaatje is nog niet genezen, terug erin zal pijn doen en kans op infectie.

Kan het kwaad, ja lees de risico's hierboven. Moet je het toch doen, dan merk je wel wat er gebeurt. Meerdere keren per dag schoonmaken en draaien zodat het kan genezen. Ingeval van een ontsteking naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk dat goede MRI scan iets belangrijker is dan je nieuwe oorbellen, dus zal ze er zeker uithalen :) Maar voordat je dat doet zal ik ze in ieder geval elke dag tot je mri scan goed schoonmaken en zo vaak mogelijk ronddraaien. Dan kunnen ze er wel 10 minuten uit halen. (Je gaatje zal niet in 10 minuten dicht groeien.) Het zal waarschijnlijk wel pijnlijk zijn om ze er weer in te stoppen, want het is gewoon een beetje geirriteerd. Ik zal ook dezelfde oorbellen weer proberen terug te stoppen, aangezien het een speciaal metaalsoort is (waarschijnlijk zilver). Vaak is alleen het achterkantje van een geschoten oorbel iets ingewikkelder dan die van een normale, let daar goed op, of je hem wel terug kunt monteren. Anders inderdaad weer even langs de juwelier waar je ze hebt laten zetten om te vragen om advies.