ik heb een iPhone bestelt via aliexpress nu heeft de doaune het pakje onderschept moet ik nu boete?

het blijkt nep te zijn ..vandaag brief gehad landmark global . iPhone s4 koste 63,53 euro . moet ik nu boete betalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Nee, als je product wel in ontvangst mag nemen kan het zijn dat je inklaringskosten en BTW er over moet betalen.
Valt het onder namaakproduct, loopt u kans dat het vernietigd wordt (de rest mag u zelf afhandelen met de leverancier).
bamibal
5 jaar geleden
Als je een brief hebt gekregen, zal daar wel in staan wat de bedoeling is.

Antwoorden (1)

Ja, daar kun je blijkbaar een boete voor krijgen. Het is een overtreding van het merkenrecht.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Grappig is wel dat men soms probeert kosten te verhalen op de koper.
Maar als particulier koper welk niet de boel koopt met de bedoeling het te verhandelen is er niks 'strafbaars'.
Het kan wel vernietigd worden en de verkoper is strafbaar (maar ja..).
https://kompas-advocatuur.nl/namaak-aliexpress-goederen-douane/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
bedankt voor de informatie