Hoe kan ik een bepaald geluid uit een filmpje verwijderen?

Ik heb filmpjes waarin gepraat word. Is er een mogelijkheid om dit gepraat uit het filmpje te verwijderen, waarbij wel het andere geluid in het filmpje hoorbaar blijft? Dus echt alleen de stemmen verwijderen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
4.5K
gvrox
5 jaar geleden
Dat is in het algemeen behoorlijk lastig tot onmogelijk. Wat voor geluid wil je behouden, en hoe verhoudt het volume (en frequentiegebied) zich t.o.v. de stemmen ?

Antwoorden (1)

Op basis van de incomplete informatie in de vraag, zou ik zeggen dat het niet kan. Met een programma als Audacity kun de frequenties van menselijk stemgeluid wegfilteren maar de kans is groot dat het andere geluid (gedeeltelijk) ook verwijderd wordt.