Vanaf welke hoogte mag je met een parachute uit een vliegtuig springen bij een vliegtuigcrash?

Ik wil graag weten als wij ooit voor de veiligheid parachutes in de vliegtuigen krijgen, vanaf welke hoogte je uit de vliegtuig mag springen,zo dat je vooraf uit de vliegtuig kunt springen bevor dat vliegtuig neer gaat storten op de grond of op het water.
Ik denk zo hebben wij meer overlevingkans, en ik snap niet hoezo wij dus in deze tijd nog geen parachutes in de vliegtuigen hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.5K

Het beste antwoord

Vliegen is de meest veilige vorm van transport. Statistisch is de kans op het neerstorten van een vliegtuig wereldwijd 1 keer op 1,1 miljoen vluchten.

Om passagiers met parachutes uit te rusten, is een enorm kostbare zaak, en de kans van overleven bij een crash zal waarschijnlijk net zo miniem zijn.
Er zijn maar relatief weinig mensen die bekend zijn met parachutespringen, waarvoor je een opleiding moet volgen.
Een vliegtuig gaat vaak dermate hoog, dat je zou bevriezen.
Er kunnen maar relatief weinig mensen het vliegtuig verlaten.
Een vliegtuig gaat veel te snel om te springen, je zal waarschijnlijk tegen de romp of vleugel aanklappen en dit ook niet overleven.

Blijf maar op de grond als je het niet vertrouwd.
De parachutes zullen nooit in een lijnvliegtuig verstrekt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

We hebben geen parachutes in vliegtuigen omdat ze je niet zouden helpen. Als je bijvoorbeeld uit een crashende Boeing 707 zou springen, zou je als airkill tegen de romp aangeplakt zitten voordat je zelfs maar in vrije val terecht komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke stoel een schietstoel?
Een kleine kilometer hoogte is en normale hoogte om de parachute te openen.

Echter, 'crashes' met vliegtuigen zijn niet het hard naar beneden vallen:

OF je vliegtuig klapt uit elkaar en er is geen tijd om een parachute om te doen.

OF de motoren vallen uit, en de piloot zal het vliegtuig in een zweefroute zetten om naar beneden te glijden. Je zal geen toestemming krijgen om uit het vliegtuig te springen.

De vraga is dus vanuit dat oogputnt niet relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk als het vliegtuig in problemen komt (wat niet zo snel gebeurd)
het niet uit maakt hoe hoog of laag je bent
en een piloot zal eerst proberen een noodlanding te maken voor dat hij de deur opent zodat iedereen eruit mag springen
vertrouw er maar op dat dit soort ongelukken vrij weinig gebeuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder speciale uitrusting zou ik niet springen boven de 3 kilometer. Wegens kou, zuurstof gebrek en luchtdruk verschil geen aanrader. (luchtdruk binnen een vliegtuig komt ongeveer overeen met die op 2 km hoogte).
Ook is het niet erg leuk om in een luchtstroom van meer dan 800 km/h terecht te komen. Dus voor spring toestemming moet er ondanks de storing nog tijd zijn om de snelheid sterk te verlagen (tot een 250 km/h)

Echter, de meeste dodelijk ongevallen krijg je bij start of landing dus veel helpen die chutes niet. Wel kosten ze bij elke vlucht extra brandstof wegens gewichts toename.
Daarnaast zouden vliegtuigen een speciale "spring deur" moeten krijgen die zodanig geplaatst is dat je niet tegen het vliegtuig vast blijft zitten, of in de motoren terecht kunt komen. Zal dus een luik achterin moeten worden. Levert ook een hele kleine bescherming tegen de windstroom buiten in de 1e seconde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste heb je ervaring nodig voor het parachute springen .
Ten tweede hoe zou het gaan als 200 personen tegelijk de parachute willen omdoen en vastmaken en dan ook nog allemaal tegelijk willen springen .