Kan de hoofdgedachte van een tekst een vraag zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
3K
MarBet
5 jaar geleden
Een tekst met als uitgangspunt een vraag, gaat vaak een bepaalde kant op en geeft antwoord op die vraag, of op z’n minst een denkrichting. Misschien helpt het als je probeert te achterhalen wat de schrijver voor antwoord geeft op zijn zelf gestelde vraag, dus wat zijn mening is. Daarmee heb je waarschijnlijk zo ongeveer de hoofdgedachte pakken (hangt misschien ook een beetje van de soort tekst af).

Antwoorden (1)

Nee, volgens http://nederlandsindeonderbouw.weebly.com/de-hoofdgedachte.html kan dat niet. De hoofdgedachte is een heel korte samenvatting van de tekst, in één complete zin.
Amadea