Hoe verwijder je de demper op je motor?

Kun je dat zelf doen, of moet je naar een garage?
Als je de demper er af haald, moet er dan nog iets gebeuren met je uitlaten?
Ik wil het zoemende geluid er af.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Een demper mag je niet verwijderen.
TurfGraver
6 jaar geleden
Daarnaast kan het voor de prestaties van de motor problemen opleveren.

Antwoorden (1)

Als je de demper weghaalt, dan zal je brommer, motor of auto niet meer legaal zijn vanwege de geluidsoverlast, maar ook zullen de prestaties juist achteruit gaan. Je mist dan namelijk de vereiste tegendruk om je motor goed te laten werken.
Wellicht is een andere demper een beter idee, dan weghalen.