Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom oldtimers belasting vry ?

zyn de ergste vervuilers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed nieuws voor u
http://www.eac.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=72:wegenbelasting-en-bijtelling-oldtimers&catid=39:auto&Itemid=50

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Omdat ze in de 25 jaar dat ze rond hebben gereden voldoende belasting hebben opgebracht. En vaak hobby-objecten zijn geworden, daarna.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij over 4 jaar.... dat gaat die van mij zeker redden :-)
Hallo Henkhenk,

Dit is zoals mijn voorganger al zegt omdat ze genoeg belasting hebben opgebracht.
Bovendien worden de meeste oldtimers/klassiekers alleen gebruikt op zon-en feestdagen.

Ik ben zelf in het bezit van een Opel van 40 jaar oud,en het is elke keer genieten om in te rijden, de mensen steken een duim omhoog naar je,komen een praatje maken!
Het is toch gewoon leuk om oldtimers te zien rijden.

Verdere voordelen zijn : Oldtimerverzekering : €79 per jaar,
APK eens in de 2 jaar.

Inderdaad, ze vervuilen meer dan de moderne auto's, maar er word ook minder mee gereden .

Overigens hebben alleen auto's t/m 1985 het recht om belastingvrij te zijn (dus een auto uit 1986 kan nooit belatingvrij worden)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groeten,
Leonard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding