Waarom oldtimers belasting vry ?

zyn de ergste vervuilers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed nieuws voor u
http://www.eac.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=72:wegenbelasting-en-bijtelling-oldtimers&catid=39:auto&Itemid=50

Antwoorden (2)

Omdat ze in de 25 jaar dat ze rond hebben gereden voldoende belasting hebben opgebracht. En vaak hobby-objecten zijn geworden, daarna.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij over 4 jaar.... dat gaat die van mij zeker redden :-)
Hallo Henkhenk,

Dit is zoals mijn voorganger al zegt omdat ze genoeg belasting hebben opgebracht.
Bovendien worden de meeste oldtimers/klassiekers alleen gebruikt op zon-en feestdagen.

Ik ben zelf in het bezit van een Opel van 40 jaar oud,en het is elke keer genieten om in te rijden, de mensen steken een duim omhoog naar je,komen een praatje maken!
Het is toch gewoon leuk om oldtimers te zien rijden.

Verdere voordelen zijn : Oldtimerverzekering : €79 per jaar,
APK eens in de 2 jaar.

Inderdaad, ze vervuilen meer dan de moderne auto's, maar er word ook minder mee gereden .

Overigens hebben alleen auto's t/m 1985 het recht om belastingvrij te zijn (dus een auto uit 1986 kan nooit belatingvrij worden)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groeten,
Leonard