Getuigt het van zwakte/onzekerheid om een antwoord zelf te verwijderen?

Zoals me de laatste tijd veel opvalt. Iemand geeft een slecht/ondoordacht antwoord. Iemand anders geeft kritiek op dit antwoord en even later is het antwoord verdwenen zonder enige reactie.

Zwakte of Sterkte?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Je kan toch niet je eigen antwoord verwijderen? Of bedoel je dat je je eigen antwoord rapporteert??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ze ook weghalen. Kijk maar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevonden. Goh... Die optie was me nou nog nooit opgevallen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zag het ook nooit man is dat nieuw ofzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neu staat er al een tijdje. Maar is niet altijd zo geweest dacht ik.

Antwoorden (12)

Zwak antwoord, sterk karakter.

Het verwijderen van een antwoord, iets wat ik tot nu toe 1 keer heb gedaan, getuigd van zelfkennis.
De moed hebben je fouten te erkennen. Wellicht ging je over je grens, of gaf je net iets te veel van jezelf prijs.

Om op antwoorden terug te komen vind ik niet erg. De kwaliteit van jouw antwoorden kan alleen door jezelf ingezien worden, uiteindelijk. Vind jij een antwoord niet goed genoeg, of juist te diepzinnig, vind ik het sterk als je dit toe kan geven door het te verwijderen.

Van kritiek moet je je hier sowiso niets aantrekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima reactie +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een +1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mhm, alleen jammer dat als mensen dit antwoord gelezen hebben en voor waarheid aannemen, maar daarna niet meer kunnen lezen dat in de reactie aangetoont wordt dat het een fout antwoord was.. Beetje krome zin maar je snapt het wel. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@magicegidius: Het moet niet gekker worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo denk ik er ook over.
Of een moderator die het antwoord verwijderd heeft. Maar als ik toch zou moeten kiezen dan kies ik voor zwakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou....grappig genoeg heb ik dat vanmiddag gedaan m.b.t. de vraag over engelse stekkers. Ik was overtuigd van mijn antwoord omdat ik een aantal projecten heb gedraaid in Engeland en nooit universele stekkers mee heb hoeven nemen. Ik heb zelf in mijn herinnering dat ik ze wel gekocht had en ik er van baalde dat ik ze meegenomen had. Ik werd er op gewezen dat dit niet correct was (wij zaten daar, blijkbaar, in een uitzonderlijke situatie). Ik heb mijn verontschuldigingen aangeboden, de vraag verwijderd en het correcte antwoord gegeven. Ik vind dat niet een zwakte; ik heb een vergissing gemaakt, me verontschuldigd en verbeterd. Het verwijderen omdat ik verkeerd zat vind ik vanzelfsprekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf. Als je weet dat het slecht is of tot inzicht komt dat het slecht is, moet je het wel kunnen verwijderen. Of als je een vraag gewoon fout gelezen hebt, en ondanks de weet-je-het-zekermelding toch doorklikt.

Ik heb zelf nog nooit een antwoord van mezelf verwijderd. Ik denk dat slechte antwoorden ook bijdragen aan de site.

Toegevoegd op 03-06-2009 14:04:19
Met slecht bedoel ik: antwoorden die weerlegd worden of minder goed zijn dan andere. Het woord 'slecht' was dus fout gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat die persoon het antwoord zelf verwijdert heeft. De moderatoren zijn er ook goed in om antwoorden te verwijderen c.q. te verplaatsen naar reacties.

Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel eens een antwoord heb gegeven waarbij ik vrij snel doorhad dat ik de plank toen volledig missloeg. Toen konden we zelf nog niet onze eigen antwoorden verwijderen, toen heb ik de beheerders verzocht mijn antwoord te wissen.

Ik zie het niet als zwakte/onzekerheid, maar als manier om de site toch kwalitatief goed te houden.
Als ik op de vraag hoeveel 1+1 is antwoord 5, en ik zie in dat dit antwoord niet klopt, is het dan niet beter om dit te verwijderen voordat anderen misschien ook gaan denken dat 5 het goede antwoord is (oke, heel simpel voorbeeld, maar ik hoop dat ik mijn punt duidelijk maak).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, minduimen worden hier volgens mij af en toe gewoon willekeurig gegeven. Ik heb bijvoorbeeld ooit de (verwijderde) vraag gesteld in welke leeftijdscategorie de GV'ers vielen.
Er waren GV'ers die de vraag beantwoorden en daar een minduimpje voor kregen.
Kortom: bij het lezen van antwoorden trek ik me niets aan van minduimpjes, tenminste, niet zolang ze niet voorzien zijn van een reactie over waarom een minduimpje in de reacties
Persoonlijk zie ik het verwijderen van een zelf gegeven antwoord als moedig, inzichtelijk en met een kennis die je op dat moment alleen zelf hebt. De kennis dat het misschien toch te persoonlijk was, niet goed onderbouwd, te snel en onzorgvuldig. Wanneer mensen bang zijn om bekritiseerd te worden zouden ze het om die reden kunnen verwijderen. Ook daar is een bepaalde moed voor nodig. Ik zie het niet als zwak, dat klinkt zo negatief. Onzeker, ja dat zou zeker kunnen maar is ook erg menselijk.

Kon je sommige antwoorden die je in real life hebt gegeven maar zo makkelijk terugdraaien :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterkte, als je het heft in eigen hand neemt...
en zwakte als je bang bent geworden en spijt krijgt...

De persoon weet zelf alleen wat het is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verwijderen van je eigen antwoord vind ik een teken van zwakte.

Tenzij je het meteen doet, als een soort van "undo"-aktie.

Als je antwoord geeft, je wordt door de anderen gecorrigeerd en je komt erachter dat die anderen gelijk hebben, en dat jouw antwoord fout was - dan vind ik het eerlijker dat gewoon ruiterlijk toe te geven. Dat kan prima in een reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+2
Het ligt eraan. Als je je antwoord verwijdert omdat anderen het met je mening niet eens zijn vind ik het een teken van zwakte. Als je je antwoord verwijdert omdat blijkt dat je de vraag verkeerd had begrepen en dus echt een fout antwoord op een vraag hebt gegeven vind ik het geen teken van zwakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
deboender, ik heb ze bewust verwijderd omdat ik het er geen respect getoond wordt op mijn antwoorden.
Sommige personen kunnen alleen maar minnen als het woord God of Bijbel er in voorkomt.

Of het zwakte of sterkte is laat ik aan jou over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlak na het begin dat ik deelnemer werd, heb ik gevraagd of het mogelijk was die optie toe te voegen.
Dat is vrij snel door ene Pim beantwoord en toegevoegd.
Het zit er al een paar weken op.

Toegevoegd op 03-06-2009 14:55:04
Het verwijderen is vaak wel doordacht.
Het beantwoorden van vragen niet.
Het verwijderen is trouwens niet onbeperkt bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is sterk van je dat je dat doet, omdat je weet dat mensen het op gaan merken (bijvoorbeeld doordat iemand er een vraag over maakt). Maar het is wel zwak om het antwoord weg te halen, het betekent ook dat je zelf niet helemaal achter het antwoord stond, anders had je het echt wel laten staan, denk ik. En dan maakt het weer sterk om het weg te halen: Je geeft toe dat je antworod slecht was.