Wanneer begonnen Amerika en Engeland in de Tweede Wereldoorlog Europa te helpen de Duitsers te verslaan en wanneer begon Rusland daarmee?

Iemand hier beweert dat Amerika en Engeland niets deden tot 1944 en dat Rusland de rest van Europa al veel eerder te hulp kwam.

(Ik kan geen categorie Geschiedenis vinden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

Op wikipedia staat een korte uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De pro en anti-Hitler strijd die speelde niet alleen in Duitsland en Europa....

Veel amerikaanse bedrijven die deden ook zaken met de nazies.....

Dus bijvoorbeeld in de Amerikaanse media en politiek was het nog een hele strijd om het volk wakker te schudden....

Ook nog eens daar bij op geteld moest het leger in Amerika ook nog eens gemobiliseerd worden wat ook nog vee tijd koste ....

Toegevoegd na 7 minuten:
ps ps Ik heb wel eens gehoord dat er bij de adel in rusland meer joden zaten.....Dus ja die namen het boek en de ideeen van Hitler natuurlijk veel ernstiger......

Weet niet zeker of dit weer is maar heb het geloof ik eens ergens gelezen.......

De Russen waren wel een stuk armer dan de Amerikanen dus vaak gingen de Russische legermannen te voet en ook zonder geweer nog eens..... dit terwijl ze in aantallen veel groter waren maar op die manier werden ze vaak kanonnenvoer voor de Duisters......

Vandaar de grote aantallen Russische soldaten die gesneuveld zijn in WOII.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engeland en Frankrijk waren vanaf het begin bertrokken. Amerika ging deelnemen na de verradelijke aanval van Japan op Pearl Harbour.

Toegevoegd na 3 minuten:
Rusland was in het begin één van de vriendjes van Nazi Duitsland. Pas toenDuitsland Rusland binnenviel kwamen zij ook in het spel.