Dat klopt niet. Ik vind ze nog steeds leuk. Elke dag weer opnieuw.
14 jaar geleden
Volgens mij zijn er zaken die je altijd leuk blijft vinden, maar er zijn sommige dingen daar gaat de lol vanaf.
Misschien omdat je er aan gaat wennen, en het daarom zijn aantrekkingskracht verliest.
De belangrijkste reden zal zijn dat prikkeling weggaat en de verveling of desinteresse dan dus toeslaat.
Niet ieder mens is daarin hetzelfde, het hangt er ook een beetje van af hoe je karakter in elkaar zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een impulsieve aankoop zijn geweest.
'Meestal komt dit voor wanneer men zich ongelukkig voelt en dit probeert te compenseren door 'iets' te kopen. Zich niet afvragend of de aankoop wel zinvol is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn verschillende redenen voor:
- door de jaren heen verandert je karakter enigszins waardoor je interesses ook kunnen veranderen
- wanneer je dingen te vaak doet komt er een tijd dat het gaat vervelen en is het niet leuk meer.

Dat geeft ook niets. Afwisseling maakt het leven spannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er steeds meer nieuwe dingen uit komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat na een tijdje de nieuwigheid er af is en je weer andere leuke dingen ziet enz...enz..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat op een gegeven moment de nieuwigheid ervan af is en alles went,toen ik mijn eerste auto kocht moest ik ook gelijk dag en nacht rijden,het was nieuw vond je mooi.
nou is het gewoon geworden,zo ook met een spelletje op je pc eerst heel leuk later gewoon leuk meer ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de moderne (rijke) mens nogal verwend is. Er zijn steeds weer nieuwe aantrekkelijke producten en we willen steeds iets anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuw associëren we met status. Wie de eerste nieuwe Harry Potter oid. heeft heeft meteen een wat hogere status dan vriendjes die het nog niet hebben.
Als iets meer mogelijkheden biedt dan uitlezen kan het langer nieuw of leuk blijven; als je leert schaken is dat nieuw voor je en spannend en daar de mogelijkheden op een schaakbord bijna oneindig zijn kan schaken je een leven lang blijven boeien. Voor een ander kan dat het maken van muziek zijn om de zelfde reden of wandelen door de natuur waarop je weer nieuwe dingen ontdekt.
Ik redeneer in een cirkel;
kennelijk zijn we geprogrammeerd om nieuw leuk te vinden omdat dat onze levenskansen vergroot.

Ik laat het eerste stuk maar staan omdat het de laatste zin begrijpelijker maakt, hoop ik dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vindt iets leuk omdat het je uitdaging biedt, aan het denken zet, aan het lachen maakt e.d. Met andere woorden: je ontdekt er steeds weer iets anders/nieuws aan.
Bij het ene duurt dat langer dan bij het andere. Sommige dingen kunnen je jaren boeien, of zelfs je hele leven. Andere dingen raak je snel op uitgekeken. Dat begint al in je kindertijd.
Dus zodra er niets meer te ontdekken valt is het "gewoon" en dus niet meer interessant genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het begeren leuker is dan het hebben.