Moet een opdracht maken voor school (gym). Weet iemand hier het antwoord van?

Maak met Twee
voorbeelden uit de sport duidelijk wat bedoeld wordt met sporten in de geest
van het spel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Sporten in de geest van het spel betekent voor mij;
Het gaat meer om het plezierig sporten. dat wil zeggen dat de beweging , het spel, het plezier het belangrijkst moeten zijn. De regels van het spel worden versoepeld,
er wordt niet zoveel geëist, als er maar plezier is in het sporten op zich.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een voorbeeld is vooral ; de gehandicaptensport.
Daarin kunnen de regels nooit zo worden toegepast als bij valide mensen. Daar gaat het vooral om het plezier, vooral bij geestelijk gehandicapten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien kun je het tweede voorbeeld zelf verzinnen?
Ik ga niet al je huiswerk maken. :)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, ik had al 1 voorbeeld. +

Andere antwoorden (6)

Je hebt sporten waarbij je elkaars concurent bent,: wie wint het. Individueel dus
En je hebt sporten die alleen maar volbracht kunnen worden door samen te werken, en samen te winnen.
Bedoel je zoiets?
anneliez
13 jaar geleden
Daar wordt bedoeld dat het moet gaan om de sport, en niet om de knikkers.

de voorbeelden die moet je zelf maar verzinnen.
13 jaar geleden
Ik vind capoeira hier wel een mooi voorbeeld van. Dit is een sport die draait om het spel wat je samen speelt. Niet zozeer om het winnen. Er zijn wel winnaars maar het gezamenlijk doel is het spel zo mooi mogelijk te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honkbal Het gaat er niet alleen om e bal zo ver mogelijk weg te slaan maar ook door slimmigheidjes (honken stelen etc)Punten te scoren en zo de wedstrijd naar je toe te trekken. Dit uitputten, creeëen van kansen is dan de geest van het spel. De sport uit zich in slaan en rennen, de geest van he spel, he met deze activiteiten [punten te verdienen en de wedstrijd te winnen.
Hetzelfde met hocky of voetbal.
Bij atletiek gaat het alleen maar om de sport en wel zo snel of zo ver mogelijk (springen, speerwerpen etc.)
Daar zit geen spelvorm achter en dat kan je alleen winnen door in sport (kracht, snelhied en techniek) beter te zijn dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een hindernis estafette, bestaande uit 1 team. En dat je dan als team steeds het record probeert te verbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. de intentie van sporten: winnen. win je van alle tegenstanders (voor maar een vand e deelnemers weggelegd) of win je van je zelf. een betere prestatie dan de laatste keer dat je deelnam. voorbeeld het lopen van een marathon (of welke afstand dan ook). de eerste keer in 4 uur de volgende keer net iets sneller.
2. samen met alle andere een prestatie neerzetten, waarbij zweet rijkelijker vloeit, dan prestaties. bijvoorbeeld met 9-0 verliezen bij voetbal, maar in de wetenschap dat, als je er niet alles aan gedaan zou hebben, het zeker 15-0 geworden zou zijn.