Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar of hoe kan mijn dochter (5 VWO) zelf haar spelling verbeteren?

Mijn dochter zit in 5 VWO en heeft nog steeds moeite met spelling. Wie kan mij helpen aan websites / adressen / instanties waar zij haar spelling kan verbeteren?

Een bezorgde moeder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar je moet toch slagen voor je examen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel lezen helpt. Als je honderden keren een woord voorbij hebt zien komen met de juiste spelling, gaat die ook een beetje in je geest zitten, onbewust.
Maar dan moet je dus wel dingen lezen waar goede spelling gebruikt wordt. Dus niet dingen op internet, maar boeken. Daar komt natuurlijk ook wel eens een spelfoutje in voor, maar wel heel weinig, doordat het allemaal goed nagekeken wordt voor het gedrukt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je deze stappenplan in je hoofd print, dus veel oefeningen maken met behulp hiervan moet het goed komen. Op den duur droom je ervan.

http://leerlingen.hetassink.nl/nederlands/onderbouw/schema-werkwoordspelling.pdf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Extra opdrachten aan haar Nederlands docent vragen..?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lezen. En dan geen tijdschriften (natuurlijk) maar boeken. Veel lezen is veel woorden zien, en zo maak je je stap voor stap de spelling van woorden eigen.
Ook is het een goed idee de spelling van de werkwoorden nog eens goed er in te hameren, gewoon zoals je ze in groep 6 ongeveer geleerd hebt.
Vooral als je veel leest op Internet krijg je niet per definitie een goed woordbeeld waardoor je veel bewuster over je spelling moet nadenken.

Overigens is slecht spellen heel vaak meer een kwestie van gebrek aan aandacht dan het echt niet kunnen of weten, met name waar het de werkwoorden betreft. Het kan dus ook zijn dat ze er gewoon ietsie harder aan moet trekken ??

Ik ben het nu in het Duits aan het doen, en het werkt uitstekend moet ik zeggen. Gewoon lezen. Is nog leuk ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze wellicht dyslexie? Je hebt hier n.l. ook verschillende vormen van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding