brommer zonder papieren

hallo,
ik heb een piaggio cioa gekocht via via en heb daar geen papieren van gekregen.
nu heb ik het frame nummer doorgegeven bij het rdw en er werd mij verteld dat hij NIET gestolen is maar hoe kan ik nou nieuwe papieren aanvragen want dat werd mij niet verteld?
groetjes linda

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
25.1K

Antwoorden (3)

kijk maar eens op de site van RDW daar kun je weer een kenteken aanvragen voor de brommer als hij al eens een kenteken in nederland gehad heeft
misschien moet hij wel gekeurd worden en e zitten natuurlijk de nodige kosten aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de bromfiets in 1998 of later in gebruik is genomen, moet de bromfiets zijn gebouwd volgens een typegoedkeuring. Als de bromfiets ouder is, hoeft dit niet. Het typegoedkeuringsnummer bestaat uit één letter en vier cijfers (ingeslagen in frame) of de kleine letter e gevolgd door een reeks cijfers (staat op typeplaatje).

Onderzoek
Is bovenstaande van toepassing op jouw bromfiets? Dan kunt je voor het verkrijgen van een Nederlands kentekenbewijs de bromfiets voor een onderzoek bij een RDW-keuringsstation aanbieden. De RDW controleert tijdens het onderzoek of de bromfiets technisch in goede staat is en voldoet aan de permanente eisen. Dit zijn de eisen op het gebied van de verkeersveiligheid en milieu-aspecten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan nieuwe papieren aanvragen bij de rdw. Je kan het volgens mij via internet doen of je moet bij de postkantoor een formulier halen en die moet je invullen en opsturen naar de rdw. Er zijn wel kosten aan verbonden maar dat is niet veel en natuurlijk een nieuwe kenteken moet je aan schaffen. Dat kan je allemaal met 1 aanvraagformulier doen. Kind kan de was doen.