Heb je kans dat als je van een schip in zee terecht komt, je op een onbewoond eiland kan aanspoelen?

Of is die kans te klein?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn nog steeds heel wat onbewoonde eilandjes (de meeste niet erg gastvrij, want zonder drinkwater e.d.), maar er terechtkomen is minder dan een speld in een hooiberg. Bovendien is veel zeewater zo koud dat je na tien of twintig minuten bezwijkt aan onderkoeling, dus als je er al aanspoelt is de kans groot dat je niet meer leeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De kans is groter dat je wordt opgevreten door een haai of dat je uitgeput raakt. Als er ten tijde van 't overboord slaan een eiland in zicht is, heb je een kans. Anders niet veel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er van af, waar je de zee ingaat.Er zijn gebieden waar tientallen eilandjes zijn, daar heb je misschien succes.Maar midden op de Atlantische oceaan lijkt mij niet zo succesvol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kans dat je nat wordt is veel groter dat je op een (on)bewoond eiland terecht komt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hahaha dat is waar :-)
Zou maar gewoon mijn pinpas menemen, de kans dat je die kan gebruiken is heel wat groter dan aan te spoelen op een onbewoond eiland.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kansen spelen zich altijd af in een faseruimte. Voor dat er een nuttig antwoord op je vraag gegeven kan worden moet je eerst omschrijven waar in zee, op welk moment, etc. etc.

In het algemeen, als je het echt zo bedoeld.. eh, laag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je in de Grote Oceaan met voldoende voorraad in een stevig nood bootje zit is die kans nog behoorlijk aanwezig maar in andere gebieden mag je aannemen dat je eiland al bewoners heeft.

Onbewoond wil overigens niet zeggen dat het van niemand is. Al die eilanden horen wel degelijk bij een land maar veel eilanden zijn gewoon niet praktisch om te bewonen en zelfs niet rendabel als toeristen oord. Of je daar nu wil aanspoelen......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeer klein.Ofwel ben je te vermoeid om nog te zwemmen , ofwel wordt je onderkoeld , ofwel wordt je aangevallen door haaien, ofwel slik je zeewater en verdrink je. Uitsluitend in de happy end verhalen van drenkelingen spoel je aan op dat onbewoon eiland met kokosnoten en wit zand en een ukelele..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die kans is net zo groot als dat je echte piraten tegenkomt op zee die ARRRR roepen.

Wie weet nemen ze je wel mee naar een eiland als je lief kijkt ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een onbewoond eiland wil natuurlijk niet zeggen dat deze niet bekend is bij mensen. Dus het zou kunnen dat er niemand woont maar dat je binnen een dag gevonden word. Zou het niet aanbevelen om het uit te proberen maar gewoon een exclusief resort boeken deze zomervakantie ;)