Bestaat er iets dat niet onderhevig is aan vector techniek?

Ter info: Een vector is de uitdrukking van een kracht gemeten in hoeveelheid en richting.

Ik stel deze vraag in Overig omdat hij in alle categorien gesteld kan worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
En bedenk dat aantrekkingskracht ook een kracht is onderhevig aan de vectoren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Een vector is alleen maar een manier om iets (twee variabelen ten opzicht van elkaar) op te schrijven/tekenen, zichtbaar te maken. Niks meer en niks minder. En zo kun je dus alles onderhevig maken aan een of andere vector, mits je twee variabelen hebt. Net zoals alles onderhevig is aan de alfabet-techniek, want je kunt het opschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vraag is niet goed: elk verschijnsel dat afhankelijk is van twee variabelen kan met de vector notatie (niet meer dan dat!!!) behapbaar worden gemaakt. Het is geen techniek en het is niet bedoeld voor speciale vraagstukken.

Toegevoegd na 1 minuut:
De raaklijn aan een kromme is ook te beschouwen als een vector.
Ik ga niet te uitgebreid op dze vraag in: zie een wiskunde boek of WiKi