Als je alleen maar aan gamen denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gamen boven omgaan met je echte vrienden verkiest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spreekt van een verslaving als je niet meer normaal kunt functioneren zonder datgene waar je aan verslaafd bent.
Dus je moet even bij jezelf nagaan of je zonder je games kan en hoe je sociale leven en je lichaam ervoor staat. Als het daar effect op heeft kun je spreken van een een verslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke thnx, het is niet voor mij hoor haha, maar een werkstuk ;)
Verslaafd ben je wanneer je langer dan 5 uur per dag games speelt, bijna geen enkele sociale contacten meer hebt, jezelf klote voelt als je een dag of even niet kunt gamen en je gedachtes niet van het gamen af kunt houden. Schoolresultaten gaan denderend achteruit en je vertoont vaak erg agressief gedrag tegenover je familie of vrienden. Daarnaast hebben de verslaafden ook niet de behoeften om dingen te doen naast het gamen, zoals naar buiten gaan. Ze voelen zich veilig in hun eigen wereld en noemen dat ook “socializen”.
Volgens Alex Begeman (psycholoog bij De Hoop) kun je gamen vergelijken met gokken. In beide gevallen wordt er in onze hersenen dopamine aangemaakt. Deze stof heeft te maken met het gevoel dat we krijgen bij een beloning. Hoe meer je aan het gamen bent, hoe meer je het gevoel krijgt dat je beloond wordt. Je wordt als het ware verslaafd aan dopamine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dus verslaafd :-s
Als je een wc als stoel gebruikt tijdens het gamen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet echt een tijdshoeveelheid aan te geven, maar als je bijvoorbeeld niet een paar dagen zonder gamen kan en constant aan gamen denkt ben je verslaafd. Dan ontneem je jezelf de vrijheid om te kiezen wat je wilt doen, want dan wil je alleen maar gamen. Verder is dagelijks 6u+ per dag wel een redelijk sterke indicatie dat je echt gameverslaafd bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in je kamer
Schijt