Waarom is mijn hoofd naar de grond gericht???

als ik met mensen praat ofzo of gwn allerdaagse dingen doe... dat is mijn hoofd altijd een beetje naar de grond gericht.. maar mijn ogen niet.. mensen denken dan vaak dat ik boos ben ofzo... maar dat ben ik dan helemaal niet..

Toegevoegd na 4 minuten:
Vaan concentreer ik me ook de hele tijd... zo van `recht op kijken... recht op kijken.... ` maar toch gaat me hoofd omaag... xD

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat concentreren is prima! Blijf dat doen, het komt vanzelf. Op een gegeven moment hoef je dat niet meer tegen jezelf te zeggen.

Het beste antwoord

Verlegenheid zou een optie kunnen zijn, onbewust kijk je dan een beetje weg met je hoofd.

Ook ksan het je leeftijd zijn, je bent pas 13. Dan is je lichaam nog volop in de groei. Je lichaamshouding is dan nog niet perfect. Probeer er op te letten, houd je hoofd steeds bewust omhoog. Zodra het een gewoonte is hoeft je er niet meer aan te denken. Oefen desnoods voor een spiegel.

Succes!

"Hoog, Sammy, kijk omhoog"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk toch een vorm van verlegenheid. Als je jezelf er al van bewust bent en je doet er niets mee dan heb je een soort gevoel van dominantie over jezelf door de persoon waar je mee spreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je onzeker bent en daarom onbewust vaak naar beneden hangt.
probeer erop te oefenen. ga rechtop staan. en hou je schouders en hoofd recht. als je daaraan gewent bent dan kom je al heel anders over
14 jaar geleden
Het kan te maken hebben met spanningen in je nek en schouders. Gezien je vorige vragen lijkt mij dat niet onlogisch.

Probeer zo veel mogelijk ontspannende dingen te doen. Ga bijvoorbeeld sporten. Doe in ieder geval iets wat jou tot ontspanning brengt. Daarmee bedoel ik niet computerspelletjes!

Je bent nu in de pubertijd en je groeit nog volop, als je altijd gespannen spieren hebt, zou je een beetje scheef kunnen groeien. Let wel; ik zeg het zou kunnen! Niet gelijk bang worden.

Als er problemen zijn, praat er dan met iemand over. Bijvoorbeeld op school met je mentor of een vertrouwenspersoon.