Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blad scheuren uit een Gelijmde Brochure?

Hallo,

Ik zit op het moment met een probleem, het is namelijk zo dat ik voor mijn werk brochures samen moet stellen. Wij hebben gekozen om de brochures te lijmen waardoor je een mooi boekwerkje krijgt (5 - 20 Paginas).

Helaas ben ik op een probleem gestuit, de laatste pagina is namelijk een inschrijvingsformulier en moet uit het boekwerk gescheurd worden. Het probleem is alleen dat vanwege de lijm het onmogelijk is de pagina er netjes uit te scheuren.

Ik vroeg me af of iemand misschien een idee heeft hoe ik dit op kan lossen, ik heb bijvoorbeeld gezocht naar A4 papier met een scheurrand maar ik kan dit nergens vinden. Een andere oplossing zou zijn het blad los in de brochure te stoppen maar dit is weer niet praktisch omdat het er zo uit kan vallen. Wat ook een oplossing is is om een extra kniprandje met schaartje te printen waar het blad eruit geknipt moet worden maar ook dit werkt niet goed.

Het zou fijn zijn als iemand mij met dit probleem kan helpen,

Bij voorbaat dank,
Joeri

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een perforatie aanbrengen, dit kun je zelf met de betere snijtafels, die kosten ca. 30 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de betere kun je het mesje in bepaalde standen zetten, hij kan dan snijden, op bepaalde manieren perforeren of rillen.Erg handig bij kleine oplagen.

Andere antwoorden (4)

en knippen?
gewoon een lijntje ----- met zo'n schaartje getekend
ben je van het scheuren af.
suc6!

Toegevoegd na 1 minuut:
je schreef in je uitleg dat dat niet goed zou werken.
ik zie het probleem niet..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je die perforatie aan laten brengen bij een multi copy, of ander copieerbedrijf
Als je die snijtafel later niet meer nodig hebt ,staat hij ook maar in de weg.
En misschien heeft de copywinkel nog handigere ideeën
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Misschien als je het laatste blad kunt uitvouwen (dus een dubbele pagina er van maken)en tussen die 2 een perforatierandje doen.
Dan kun je de laatste blz uitscheuren en hou je je boekje heel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets heb ik ook wel eens aan de hand gehad. Geniale oplossing bedacht al zeg ik het zelf: gewoon even onder de naaimachine leggen en recht stikken (zonder draad natuurlijk), dan ontstaat er een scheurrandje! Ik hoop alleen dat je er niet honderden hoeft te doen...

Misschien is het ook mogelijk met zo'n rolmesje, net als een pizzames maar dan met puntjes. Wel eens gezien in kookwinkels, en bij fourniturenzaken. Die raderwieltjes zijn alleen misschien niet scherp genoeg voor dit doel. wél lekker snel.

Of, en dat kan ook alleen bij een soort van handwerk: bind op die plek een a-3 vel in plaats van a-4 (of als je andere maten hebt: een twee keer zo brede bladzijde), die je terugvouwt (dan dus wel een stukje eraf snijden anders past het niet). Dan is het makkelijker om die bladzijde af te scheuren of knippen (symbooltje erbij drukken) omdat de pagina opengevouwen wordt. Maar ook dit kan een dure oplossing zijn als je een grote oplage hebt die je niet zelf in elkaar knutselt :P
succes

Toegevoegd na 1 minuut:
(oh mijn derde idee stond al eerder vanachter de geraniums beschreven, zag het te laat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding