Hoe kan je er voor zorgen dat je haar in de zomer blonder wordt?

En dan graag niet zo'n antwoord als: 'Ga naar de kapper en blondeer het'.
Kijk, ik heb nu redelijk blond haar, maar ik wil het graag wat lichter. Nou heb ik al wel eens kamilleshampoo gebruikt, maar dat werkte niet echt. Ook heb ik wel eens van citroen gehoord, dat je dat in je haren moet doen, maar ik ben bang dat mijn haar daar heel erg van uitdroogt. Iemand nog andere tips, of ervaring met citroen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Het beste antwoord

Blondspray is te agressief en werkt blijkbaar veel te lang door, volgens mijn kapper. En citroen werkt veel te ontvettend.
Wat ik vroeger deed was sterke thee zetten van kamille; af laten koelen en na het wassen als laatste spoeling gebruiken. Je haar wordt lichter en gaat er ook nog prachtig van glanzen. Je moet wel tegen de geur kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon in de zon gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Annie173;

Je kuint geconcentreerd citroensap in je haar wrijven voor je gaat zonnen, maar er zijn ook specifieke blondsprays die de zon een handje helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt vanzelf al blonder.... door de bleek-werking van de zon...
Waterstofperoxide kan ook, maar wees dat zelf voorzichtig mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waterstofperioxide stinkt v-r-e-s-e-l-i-j-k...
Doe één ding nooit om je haar blond te maken:
citroensap / blondspray gebruiken! dit maakt je haar tijdelijk blond, maar na de zomervakantie zal het heeeel lelijk bruin/grijs/GROEN worden! Daarnaast krijg je ook vlekken op de plaatsen waar je hebt gespoten, en dus donkere plekken op de plaatsen waar je het niet hebt gespoten (mijn zusje had dat, heeft een jaar lang voor aap gelopen). Dus doe dat jezelf niet aan. Het werkt als het blonderen van je haar, maar maakt het 'net niet af', waardoor je haar dus lelijk gaat verkleuren, aldus mijn kapper. Wat wel kan is Andrelon Zomerblond gebruiken, al werkt dat bij sommige mensen minder goed. Daarnaast.... geduld. Helaas vergt, net als bruin worden van de huid, blond haar krijgen wel wat geduld, maar aan het eind van de zomer is het al wat beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je haar wassen met kamillethee. De shampoo's met zomerblond werking (is niet alleen Andrelon, in ieder geval Kruitvat heeft er ook een huismerk mee, andere ketens vast ook) hebben ook kamille extract, en kunnen dus helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een natuurlijke blondine wordt in de zomer vanzelf blonder door het inwerken van de zon. Je haar veelvuldig nat laten worden en weer laten opdrogen (en dan voornamelijk met zee- en zwembadwater) werkt ook fantastich. Of het ook echt goed is voor je haar, is een tweede...
Maar uit ervaring weet ik dat ik 's zomers altijd een stuk blonder ben dan 's winters, en in de zomers dat ik veel met de kinderen (of vroeger zelf) ga / ging zwemmen, was ik soms echt bijna spierwit. Zonder enig chemisch middeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kamilleshampoo (of naspoelen met kamillethee) werkt wel als je je haar vervolgens in de zon laat drogen. Dat geeft een heel natuurlijk resultaat. Het zal niet zo snel werken als blondspray of peroxide, maar het is wel een stuk vriendelijker voor je haar.

Vergeet alleen niet dat ook de zon je haar kan beschadigen. Zelf laat ik mijn haar wel drogen in de zon, maar zodra het droog is, spuit ik er alsnog een leave-in conditioner met zonnefilter overheen. Mijn haar wordt dan iets langzamer lichter, maar ik vind het oneindig veel belangrijker dat het niet verandert in een bosje stro.