Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft er iemand nog goeie tips voor als je met krukken loopt?

Ik heb mijn enkelbanden gescheurd en misschien heeft er iemand nog wat tips?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
7.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vervelend ik heb er zelf geen ervaring mee dus geef geen antwoord maar wens je wel erg veel beterschap en sterkte!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

ik spreek op dit moment als ervaringsdeskundige.
Goed oefenen en armen gestrekt houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben niet ervaringsdeskundig met gescheurde enkelbanden, maar wel met het lopen met krukken (gebroken enkel). Ik heb destijds een bureaustoel op wielen beneden gebruikt, tijdens staande activiteiten, waarbij ik mijn beide handen nodig had (zoals bijv. eten koken) . Het been dat ik niet mocht belasten, legde ik op de stoel, het goede been stond ik op. Zo kon ik mij prima in de keuken voortbewegen zonder krukken.
Verder plande ik de dag goed, zodat ik zo min mogelijk de trap op en af hoefde.
Beterschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beste,
Ik heb geen tips, dat spijt me, maar ik wil je
wel van harte beterschap wensen

lieve groetjes,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ook ervaringsdeskundige met krukken door een veelvoudige beenbreuk die ik had.

Mijn advies is gewoon proberen zoals men het je eventueel ook aanleert. In mijn geval werd er namelijk door een fysiotherapeut uitgelegd hoe ik ermee moest lopen.

In het begin is het (naar mijn mening) een zware en ietwat vermoeidende bezigheid. Alle begin is natuurlijk moeilijk, na verloop van tijd kun je je sneller op krukken voortbewegen dan te voet, althans dat had ik. Het is bovendien leuk voor je armspieren als je daar al in geïnteresseerd was.