Wanneer is het de beste tijd om een vraag op GV te stellen?

Ik bedoel wanneer is de kans het grootst dat je de slimste antwoorden krijgt? Ik constateerde al eerder dat als het druk op de site is dat 95% van je antwoorden in 1 uur tijd binnen zijn gekomen. Als het rustig is wordt dit in 4 uur.

1. Betekent dat nu juist dat je de vraag op het drukste moment van de dag moet stellen? Er zijn dan de meeste mensen on-line en de kans is toch het grootst dat er dan een slim antwoord tussen zit? Zo ja wanneer is dat dan? En welke dag is dan het beste?

2. Betekent dat nu dat je juist de vraag moet stellen als de slimste mensen on-line zijn? Zo ja wanneer is dat dan? En welke dag is dan het beste?

3. Of maak het volgens jou niet uit?

16-4:21.31 Mijn vraag is achterhaalt door de nieuwe mogelijkheden. Een nog weinig beantwoorde vraag blijft nu langer zichtbaar. Dus ik sluit deze.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het probleem is niet het tijdstip van vragen, maar het probleem is dat de mensen altijd de nieuwste vragen willen beantwoorden. Hierdoor worden de oude vragen in vergetelheid gebracht. Er zou een tabblad moeten komen, nieuw sinds laatste bezoek.

Wanneer je een vraag stelt dan geef je de gebruikers van GV een week de tijd om te antwoorden. En in die week zullen er rustige en drukke tijden zijn. Voor mij maakt het niet echt uit, wanneer je de vraag stelt...

Hoeveel en wat voor antwoorden je krijgt hangt denk ik voornamelijk van je vraag af. Sommige vragen zijn gewoon niet eens de moeite waard om te beantwoorden of vragen gewoon om een ludiek antwoord. Die vragen kun je wel een week laten staan, maar krijgen daardoor niet meer antwoorden. Als je vraag interessant is en goed geformuleerd zal hij meer aandacht trekken en serieus beantwoord worden.

Ik ben het helemaal met BVB eens ! Laat zien wat de nieuwste vragen zijn sinds je laatste bezoek. Wanneer je de vraag moet stellen, ik denk dat je overdag de meeste kans maakt, maar hoe laat precies ? Dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Wat betreft de dag, doe het op een door de weekse dag en niet in het weekend !