Mag je verwachten dat een maatschappelijk werker/begeleider de taak heeft om de zaken te regelen aangaande een belastingaangifte? [zie extra uitleg]

Als er een maatschappelijk werker/begeleider is , die allerlei voor een cliënt regelt en deze heeft bijvoorbeeld ook de belastingaangifte geregeld voorgaande jaren, is het dan ook te verwachten dat de volgende m.werker [van dezelfde instantie] die de cliënt overneemt, zich hiermee zal bezig houden?

Dus zaken als waaraan gedacht moet worden [bonnetjes bewaren/mee nemen van allerhande aftrekposten waarvan sprake is bij chronisch zieken], en zeker bij iemand wier geheugen steeds meer verstek laat gaan [hersenletsel].

De vraag hieruit voortvloeiende is : mag je dan verwachten dat deze de taak heeft om de zaken te regelen aangaande een belastingaangifte?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Vanuit ervaring en bekend met een Maatschap. werker (MW) zou ik zeggen ja, maar ook MITS...
Dit "mits" ligt aan de instelling/instantie )MWD?) waaruit je eerder hulp van kreeg + de reden waarom en waarmee hulp.
Ook de vooropleiding kan meebepalend zijn + evt aanvullende opleiding en certificaten.

Iemand die de MWD studie deed kan bv ook doelgroepen bepalen in en na de studie zoals o.a hersenletsel, begeleiding bij sociale en/of vooral fysieke beperkingen .
Cliëntondersteuners en/of sociaal werkers'; de taakomschrijving kan elkaar soms overlappen .
Zie ook Stichting MEE )(landelijk) of
http://www.hbostart.nl/gedrag/maatschappelijkwerk/