Hoe kun je erachter komen of je iemand stiekem rookt?

Mijn vriend is gestopt met roken, wat ik heel knap vind na 25 jaar verslaving. Hij weet dat ik een hekel heb aan roken (omdat ik niet tegen de stank kan, en ik de gezondheid van mijn vriend erg belangrijk vind), maar van mij mag hij sigaartjes roken op zijn werk omdat ik daar niets van merk (en het dus ook niet kan verbieden). Als hij maar niet in en om het huis en in de auto rookt.

Nu beweert hij dat hij helemaal niet rookt, ook niet stiekem. Hij heeft steeds een aansteker op zak, vind ik vreemd als je niet rookt.

Ik vond een half sigaartje voor de deur waarvan hij beweerde dat die niet van hem was, al komt hier niemand over de vloer die deze sigaartjes rookt.
En had hij opeens een brandgat in zijn jas die er eerst niet zat.
Hij had ook een aansteker van zijn collega gekregen volgens mijn vriend, want die vond ik in zijn zak. Ik vind het gek dat een collega een aansteker geeft aan iemand die niet rookt.

Ik heb mijn vriend al een paar keer betrapt een paar maanden geleden dat hij een doosje sigaartjes had gekocht, omdat ik op de bankrekening iets wilde bekijken. Maar hij beweert dat hij daarna niets meer heeft gekocht aan rookwaar.

Het klinkt flauw, maar aangezien mijn vriend en ik een bijzondere band hebben en we nergens over liegen, zou ik graag dit opgelost willen hebben. Omdat ik er toch mee zit. En ik heb hem dat ook al heel vaak verteld.
Maar hij blijft ontkennen, ook al kom ik met "bewijs" , misschien schaamte of iets anders.
Hoe kom ik er achter?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
17.2K

Antwoorden (1)

Rook kruipt altijd in de poriën van de kleren m.a.w. de kleren gaan stinken. Gewoon ruiken aan zijn kleren. Als hij zijn pakjes in de buurtwinkel koopt kan je het ook altijd vragen aan de verkoper. Ik raad je wel aan om eerst eens goed te praten met je man.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ruik altijd aan hem wanneer hij thuis komt. Hij heeft allerlei sterke snoepjes in de auto, dus dan is het lastig. Ik heb een heel erg sterk reukorgaan, maar ik ruik geen rook bij hem. Hoe lang zou het duren voordat rook uit kleding gaat? En hoe krijg je dat er uit zonder te wassen? Ik praat er elke dag over omdat ik er mee zit, maar ik heb het gevoel dat ik hem daarmee wegjaag. En ik wil niet dat het tussen ons in komt te staan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat je meer baat hebt bij de reacties van Rieneke en Crea dan aan dit antwoord.
Je zegt dat je niet wilt dat het tussen jullie komt te staan maar dat is al het geval en al helemaal als je hem er elke dag mee lastig valt, Als ik jou was zou ik hier héél snel mee stoppen, loslaten zodat je nog héél lang een mooie relatie kunt hebben!
Erna55
8 jaar geleden
Gaan navragen bij de buurtwinkel of je vriend daar sigaartjes koopt ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
laat je man gaan hij rookt en hij liegt en je hebt vaak genoeg gepraat dus het lijkt mij een ideaal moment om de relatie met je vriend bij deze te beëindigen. want stress is je grootste vijand meid en het zou me niks verbazen als hij ook vreemd gaat met al die geniepige leugens