Bril kapot wie moet het betalen?

We waren met paar kinderen aan het voetballen dat moest voor gym en toen ik mn veter strikte kwam kei hard een bal tegen me gezicht aan (ik draag een bril) en ik zag dat er iets vloog en toen keek was mijn bril doormidden. Moet haar verzekering dat niet betalen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ze zei ook van dat ze het perongeluk deed dus van school moet ik het zelf betalen maar dat is toch ook oneerlijk want ze kan net zo goed liegen dat ze het perongeluk deed?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

Nee, dat moet ze (haar ouders) zelf betalen.
Of die dat bij een verzekering kan declareren heeft hier niets mee te maken.
8 jaar geleden
Waarschijnlijk moet je zelf voor de schade opdraaien. Strikt juridisch geldt bij het sporten een verhoogde drempel van aansprakelijkheid. Omdat sportieve overtredingen worden beschouwd als onderdeel van het sporten; óók wanneer de overtreding buiten de spelsituatie heeft plaatsgevonden. Dit is alleen niet het geval als de sporter echt roekeloos heeft gehandeld, maar een 'gewone' overtreding valt daar niet onder (bron 1).

Wellicht zou je de school aansprakelijk kunnen stellen, maar die kans is klein dat dit lukt als het gaat om een medeleerling (bron 2).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
nounka
8 jaar geleden
meestal hebben scholen wel een verzekering voor ongevallen. Maar dat is dan wel het lichamelijke kantje, een bril, fiets,... hoort daar niet bij. Dat heb ik persoonlijk kunnen ondervinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan ik me ook goed voorstellen dat scholen dit hebben. Maar ze zijn dus niet voor elke vorm van schade aansprakelijk die in schoolverband gemaakt wordt. Dan moet je eerder denken aan schade die door medewerkers wordt veroorzaakt of zaken waarin de school evident nalatig is.