Kan ik ook mensen die een gratis dienst afnemen van mij ook als klanten noemen?

Ik wil op mijn website klantenpagina openen en dan de logo's van klanten er in plakken, maar er zijn bijna alleen maar klanten die de gratis diensten afnemen, mag ik ze ook als klanten meetellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (1)

Volgens de Van Dale is een klant: "al of niet vaste koper".
Als er niet betaald wordt, kun je deze mensen dus geen klant noemen.

Toegevoegd na 36 minuten:
Volgens Wikipedia is een klant: "Een klant is de afnemer van een goed of dienst van een leverancier. In principe is het zo dat hier betaling tegenover staat. Voor veel organisaties zijn klanten een belangrijke bron om – direct of indirect – inkomsten te verwerven. Het woord 'klant' is ontstaan vanuit de betekenis: geïnteresseerde."

Als je een klant definieert als een bron om ook indirect inkomsten te verwerven, zou je jouw "gratis" klanten wel mee mogen tellen.
SimonV
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Toch ben je zeker wel een klant als je gebruik maakt van een dienstverlener die gratis diensten levert. Anders zouden bijvoorbeeld kinderen geen klant zijn van een jeugdbibliotheek.
SimonV
8 jaar geleden
Nee, kinderen zijn ook geen klant van een jeugdbibliotheek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe kan ik die "klant" dan vervangen met andere woord? Een alternatief?
SimonV
8 jaar geleden
Zoals toegevoegd, "klant" zou toch kunnen.
Anders zou je misschien "gebruiker" kunnen zeggen.
Amadea
8 jaar geleden
Zou je dan dienstafnemer kunnen gebruiken?
Amadea
8 jaar geleden
Gebruiker is tegenwoordig eerder iemand die verslaafd is aan drugs...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan ik dan hun als opdrachtgevers noemen?
SimonV
8 jaar geleden
Ik vind gebruiker of dienstafnemer nog niet zo gek.
Een dienstafnemer is een gebruiker.... https://afsprakenstelsel.etoegang.nl/display/as/Dienstafnemer Wikipedia:
Een gebruiker is iemand die iets gebruikt of zich van iets bedient. De precieze betekenis van het woord hangt af van de context waarin het wordt gebezigd. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker