Waarom voelen mensen zich ongemakkelijk als ze worden aangekeken of worden geobserveert?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (7)

Omdat elke oogcontact dat langer duurt dan 1 seconde beschouwt wordt al een interpellatie: ofwel een toenadering ofwel een agressie (ogen kunnen boekdelen spreken)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gevoel beoordeeld te worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat mensen zich ongemakkelijk gaan vinden doordat ze denken "Waarom kijken ze naar mij? heb ik iets verkeerds aan, ben ik te dik, zien ze mijn kromme neus of moedervlek..." Persoonlijk vind ik dat je daar boven moet staan. Iedereen mankeert wel iets en iedereen is uniek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daardoor wordt men zelf-bewust en dat wil men liever niet... Vandaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je geeft vaak goede antwoorden, deze begrijp ik niet goed. Kun je je nader verklaren?
Bang zijn iets verkeerd te doen wat dan gezien wordt. Zich voor schut te zetten ofzo??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zelfvertrouwen gaat omlaag omdat ze zich '' gecontroleerd'' voelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als iemand je (lang) aankijkt, dan ga je je afvragen hoe die persoon jou ziet. Zouden ze dan ook je minpunten (die je van jezelf vindt) zien? en hoe gaan ze dan over je oordelen??? Tenminste ik denk dat het zo werkt. Je vormt je zelf ook een beeld van de ander, en je verwacht dat de ander dat dus ook doet.