maakt breintrainingen je niet slimmer?

Zorgt het maken van breintrainingen alleen dat je je cognitieve vermogen behoud door actief bezig te zijn en je hersenen te laten werken?. Of zou je er toch door slimmer worden. Kinderen worden toch ook slimmer als ze moeilijke dingen moeten doen. Waarbij ze hun hersenen gebruiken. Kinderen worden slimmer door leren enz. Bij breintraining gebruik je ook je hersenen. Dus als je hersenen gebruikt zou je toch slimmer moeten worden. En hier is ook sprake van bij breintraining?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Nee, ze maken je niet slimmer (intelligenter).

Wat ze wel doen is jou leren een beter /optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden/ de slimheid die je al hebt. Dus je hebt er zeker veel aan, je kunt door dit soort training de capaciteiten die je hebt, beter benutten. In feite zet je door die training jouw intellect effectiever in, en dat is toch prachtig?

Want als je jouw mogelijkheden helemaal benut kun je meer bereiken dan iemand die slimmer is, maar zijn/ haar mogelijkheden maar voor een gedeelte benut!