+Kan ik beugel BH's van een nieuwe beugel voorzien als ze breken?Kan ik de beugels los kopen, waar en hoe moet dat?

De BH's zonder beugel gebruiken is geen optie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

Nee, los kopen kan niet. Je zou eventueel uit een oude beha de beugels kunnen halen, maar dikke kans dat een nieuwe beha nét effe een ander model / andere kromming beugel heeft.
Bovendien is het feit dat de beugel eruit komt, meestal gewoon een teken dat de stof is doorgesleten, of dat de beha van heel slechte kwaliteit is, en opnieuw de beugel innaaien is dan een beetje dweilen met de kraan open. Het kan wel, maar zorg dan wel dat de opening echt heel heel heel goed dichtgenaaid en verstevigd wordt. Met de hand, want onder de naaimachine met zo'n ijzeren beugel nek je minimaal je naald en met een beetje pech ook je machine. Bovendien is de stof dan tamelijk dik ; je moet toch door minimaal vier tot zes lagen. Je moet dan gewoon de oude beugel eruit trekken en de nieuwe erin schuiven en het gaatje weer goed dichtnaaien.

Wil jeeen gebroken beugel die er nog goed in zit vervangen, dan zul je zelf een gaatje moeten knippen om hem door naar buiten te werken en dat daarna heeeeeel goed afwerken. Maar vermoedelijk is het het begin van het einde.

Van een gebroken beugel heb ik overigens nog nooit eerder gehoord; wel van beugels die spontaan of in de wasmachine naar buiten komen. Belangrijke reden om je beha's in een waszakje te wassen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verhip; ik zie nu dat je beugels wel online kunt bestellen ; weer wat geleerd. Kost nog bijna niks ook....
Bedankt.....eehe...naam vergeten.

Toegevoegd na 1 minuut:
bq24.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee, 't was Jet. Bedankt, Jet ; staan leuke andere hebbedingetjes op die site !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
graag gedaan

Andere antwoorden (4)

ik weet niet of je ze kan kopen los, maar wat ik zelf wel eens heb gedaan is gewoon een klein stukje zijkant loshalen, beugel eruit halen, en een beugel uit een oude BH erin doen.

(moet je wel een oude BH hebben liggen die je niet meer draagt natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bij diverse site's voorbeeld zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het gewoon even vragen bij de stoffen/fournituren-winkel.. Ik denk dat ze ze daar op zn minst wel kunnen bestellen (mss wel even je beugel/bh opmeten, de ene BH-beugel is de andere nie..).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb op de markt weleens zo'n fourniturenkraam gezien (elastiek, knopen enz.) waar die beugels verkocht werden, misschien een idee daar ens te kijken? En anders een oude bh slopen (of een goedkope kopen en die slopen)