welk dak op mijn huis ?

Hallo , Voor ckv moeten we een huis maken in sketchup, met ong, 3 verdiepingen, nou vindt ik mijn huisje voor de eerst keer best goed gelukt alleen een plat zak zie in niet zo zitten maar ik kom ook niet op een ander wel mooi dak , Heeft iemand toevalling een leuk idee voor het dak ?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zo zonder plaatje raad ik een zwevend dak aan!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je bent tevreden over jouw tekening, alleen twijfel je over het platte dak, maar komt niet op het idee van een ander mooi dak. Ik zou het dak dan toch plat houden en daar gebruik van maken door bijvoorbeeld het aanbrengen van lichtstraten (die ook verduistert kunnen worden)
http://www.luminusdak.nl/
en of zonnepanelen.
http://www.vandezonnepanelen.nl/zonnepanelen-plat-dak/
Maar ook een dakterras kan een aanvulling op je tekening zijn.
Op deze manieren maak je gebruik van het platte dak, waardoor het een pluspunt is aan het huis. Zoek naar een creatieve oplossing, die je huis in balans houdt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gaaf idee van Crea. Een dakterras is prachtig. In uitgebreidere vorm kun je zelfs een daktuin overwegen, met bomen en gezellige zithoekjes erbij. In plaats van een grasmat neem je dan een deel sedum-dak, waardoor je de illusie krijgt on-top-of-the-world te zitten in je tuin. Een ouderwets tuinhuisje als deur naar de trap naar beneden. Zo heb je geen idee meer dat je bovenop een huis staat. Een vijver, een rotspartij erbij, en ik zou dit ontwerp zo van je kopen!

Antwoorden (1)

Op het gevaar af dat je dit ook niet mooi vindt:
(a) een dak in de vorm van een halve cilinder. Dat combineert een mogelijkheid van solide constructie met veel ruimte op de zolder en goede afwatering van de dakbedekking.
(b) een plat maar schuin dak met een hellingshoek van 52 graden (loodlijn op de gemiddelde maximale zonshoogte van 38 graden) en volgezet met zonnecollectoren. In elk geval zeer milieuvriendelijk; en goedkoop, want kosten besparend.