Waarom vinden veel mensen zich mooier in de spiegel dan op de foto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bovenop de gegeven reacties; misschien is men meer aan zijn spiegelbeeld gewend! Dat is het gezicht dat je dagelijks ziet en op foto/film toch net anders.

Het beste antwoord

Op een foto staat de lichtval vast, en in een spiegel niet.
als je voor de spiegel staat kan je bewegen en jezelf blijven zien, wanner je dit moment vast legt veranderd de camera iets. hij neemt dan maar 1 moment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een foto kan op een moment zijn genomen dat ze er gek op staan, bovendien is een spiegel realtime
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de spiegel wil nog wel is in je voordeel "liegen" icm met gunstige lichtval een camera met flits is rechter door zee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je in een spiegel een leuk gezicht kan trekken;-)
Een foto word vaak onverwacht genomen..dus dan sta je er niet altijd op je voordeligst op!
Plus een foto maakt je ook dikker!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze eraan gewend zijn hun gezicht in spiegelbeeld te zien, en voor hun gevoel 'horen' ze er zo uit te zien.
Bovendien trek je je 'spiegelgezicht', als je in de spiegel gaat kijken om je haar te drogen of je tanden te poetsen.
Op foto's, vooral als ze gemaakt zijn terwijl je niet wist dat je gefotografeerd werd, heb je dus óók nog eens niet je spiegelgezicht.
De 'vreemde' op de foto lijkt dus niet erg op hoe jij denkt, dat je eruit ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je spiegelbeeld is 'bekender' dat zie je vaker en kijk je per ongeluk lelijk, dan is dit voor de spiegel makkelijk 'bij te stellen'