Samsung Galaxy S5+, Samsung Galaxy S6 of toch een Sony Xperia Z3 / Z3 compact kopen?

Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Heb momenteel een Samsung Galaxy S2 (ruim 3,5 jaar oud). Telefoon doet het nog steeds prima en geen gebarste scherm. Doe er ruim 1,5 dag mee bij normaal gebruik.

Maar ik wil graag een nieuwe telefoon, o.a. om 4G (KPN, top bereik) te kunnen gaan gebruiken. Doordat ik zelf al 4G heb, valt mijn 3g verbinding met mijn telefoon toch regelmatig weg, omdat de S2 niet goed met het signaal om kan gaan.

Heb een sim-only abbo bij KPN. Waar ik erg tevreden mee ben, super bereik. Weinig tot geen wegvallende gesprekken. Dus wil de telefoon graag los kopen.

Omdat ik Samsung gewend bent is mijn oog gevallen op de S5+ en de S6 (niet de S6 edge). Maar ook de Sony Xperia Z3 en Z3 compact. Ik ben bereidt om +/- €500 te betalen, wat deze toestellen ook zo'n beetje kosten. Dus das geen punt.

Belangrijke eisen zijn daarbij:
+ accuduur (+/- 2 dagen)
+ goede 4G bereik/frequenties (mogelijk 4G+)
+ snel werkend toestel (ram/processor) (S2 loopt laatste tijd vaak vast/ trager)
+/- camera (niet super belangrijk, maak af en toe natuurfoto's, maar geen fimpjes)
- Pixels/resolutie niet belangrijk, extra kleuren/kleurdichtheid toch niet waarneembaar.

Telefoongebruik zoals ieder ander, niks bijzonders o.a.:
Mailen; Appen; Bellen/Smsen; Youtube; Twitter; Uitzendinggemist; Ziggo live tv kijken; Foto's maken; Agenda; Radio streamen.

Nu zou ik graag willen weten welke telefoon ik het beste kan aanschaffen. Graag ontvang ik advies.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (1)

Mijn advies zou zijn ga voor de S6 (edge) of de Z3, deze telefoons zijn aardig vergelijkbaar. De Z3 is wel waterdicht en heeft de beste camera, maar de s6 heeft een mooier scherm en de edge. Wat jij daaruit belangrijk vindt weet ik niet. Voor de rest zijn beide telefoons aardig vergelijkbaar.