Welke energie laat het glaasje draaien bij een ouijabord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens velen is dit de energie van een geest(en). Maar de energie van de mensen bij elkaar,de vingers op het glaasje,de spanning,dat alles lijkt me ook voldoende energie om het glaasje te laten 'draaien' (bewegen)

verschillende mogelijkheden - energie van onbekende entiteiten (geesten, demonen, buitenaardsen) - telekinese, 1 van de aanwezigen of allemaal laten ze t glaasje bewegen met hun eigen geest -ideomotorische effect (zie wikipedialink) gezien mijn eigen ervaringen ermee ga ik uit van het ideomotorische effect. De weerstand tussen glas en oppervlak moet ook klein zijn anders gebeurt er niks, probeer het maar eens op hoogpolig tapijt, of met een zware mok, je zult zien dat er dan niets gebeurt omdat daar het ideomotorische effect te klein voor is. Je kunt natuurlijk ook stellen dat de geesten e.d. niet sterk genoeg zijn of dat je je telekinetische gaven flink moet trainen... Let ook op de antwoorden die je krijgt in combinatie met de mensen met wie je glaasje draait, de aanwezigen lijken van invloed op de antwoorden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100