Glaasje draaien zou een techniek zijn om in contact te komen met overledenen.
Hoe je daar ook over denkt, of dat nu wel of niet onzinnig is, het is al vele malen gebleken, dat experimenteren met dit spel iets teweeg brengt wat gevaarlijk kan zijn.
De ene versie is, dat door de krachten van de spelers van het spel te bundelen er een doorgeefkanaal ontstaat voor overledenen, maar omdat de insteek zo laag en dubieus is zou dit contacten oproepen met overledenen die niet al te beste bedoelingen hebben en daarmee bij de spelers schade aan zouden kunnen richten.
Stel dat dit absoluut niet het geval zou zijn dan zou het de krachtige concentratie en de eventuele suggestie die van de atmosfeer uitgaat zijn waaronder men het spel speelt die zorgt voor het bewegen vanhet glas of de daarmee samengaande activiteit.
Welke van de twee het ook is, het kan veel schade en verdriet veroorzaken, dus op welke manier de energie ook vrij komt, het is beter het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt pieker, maar nu weet ik dat je geen familieleden oproept, maar zij uit de onderste lagen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is juist... +1

Andere antwoorden (8)

Volgens velen is dit de energie van een geest(en). Maar de energie van de mensen bij elkaar,de vingers op het glaasje,de spanning,dat alles lijkt me ook voldoende energie om het glaasje te laten 'draaien' (bewegen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afstemming doet dat... Jij stemt je af op energie en dan gaat die energie lopen... Afstemming is het voertuig, dat het mogelijk maakt... Het is net als afstemming op een radiozender, heb je op de juiste frequentie afgestemd dan krijg je iets te horen en beweegt er wat... Maar LEER GOED HOE JE AFSTEMT, want je wil niet weten wat voor STOORzenders er zijn...

Maar weet eerst wat je doet met glaasje draaien... Er wordt niet voor niets voor gewaarschuwd...

Leer eens voor piloot voordat je een cockpit beklimt en gaat vliegen, zonder diploma maak je heel snel brokken, ook hier met dat ouijabord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan daar wel antwoord op geven in tekst, maar ik denk dat een filmpje wonderen doet. Het is een heel leuk onschuldig spelletje dat door iedereen kan worden gespeeld. Ik doe het iedere dag en laat op die manier bepalen wat ik zal antwoorden op vragen hier.

FILMPJE:
14 jaar geleden
De kans is groot dat een negatieve energie aan het werk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wat er gebeurd, er zijn ALTIJD negatieve energieen aan het werk. +
Ten eerste denk ik dat je zuiver contact kan leggen met een ouijabord, maar dan moet wel héél goed weten wat je doet. Het is zéér gevaarlijk omdat je niet weet wat je oproept!

Ik zou het zelf nooit doen.

In de meeste gevallen is het echter zo dat men doordat het meestal met meerderen gedaan wordt, dat je elkaar beïnvloed met je vragen. Via sterke gedachten van elkaar, jullie energie samen gebundeld, kan je het glas ook zelf laten draaien. Dan krijg je precies de antwoorden die je wilt, als je wens hiervoor maar sterk genoeg is. Het is dus dan ook nog eens niet betrouwbaar.

Wanneer je er aan denk om dit ooit te proberen dan wil ik je waarschuwen, doe het niet! Je weet nooit wie er binnen zal komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeanette, ik ben blij dat je het ook eens bent om het NIET te doen +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Loes! Tja, be er erg bang voor, heb veel gehoord en heb het zelf ervaren toen ik jong was.
Brrrrrrr....................
De positieve energie laat het glaasje draaien als jij dit spel zuiver speelt, doe jij het niet dan komt er negatieve energie. En van wie de energie mag komen is een leuke vraag om de stellen aan het bord. Is het je lichaam, je handen of is het een geest.

Als jij het bord zuiver gebruikt dan is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit bord is NOOIT zuiver, geloof me..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loes... Waarom antwoordt jij dan niet? Want het klopt wat je zegt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@XiniX, Ik weet het, ik heb het zelf meegemaakt en aan de lijve ondervonden.
Ik heb bij jcs hierboven al iets uitleg gegeven, ik heb er werkelijk geen zin in om me door anderen belachelijk te laten maken.
Het enige wat ik kan doen is waarschuwen hiervoor, jammer genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loes je hebt gelijk, zie mijn antwoord, ik heb mijn antwoord zo neutraal mogelijk gehouden, maar ook ik weet uit eigen ervaring dat het gewoon altijd risico-vol is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten.
verschillende mogelijkheden
- energie van onbekende entiteiten (geesten, demonen, buitenaardsen)
- telekinese, 1 van de aanwezigen of allemaal laten ze t glaasje bewegen met hun eigen geest
-ideomotorische effect (zie wikipedialink)

gezien mijn eigen ervaringen ermee ga ik uit van het ideomotorische effect. De weerstand tussen glas en oppervlak moet ook klein zijn anders gebeurt er niks, probeer het maar eens op hoogpolig tapijt, of met een zware mok, je zult zien dat er dan niets gebeurt omdat daar het ideomotorische effect te klein voor is. Je kunt natuurlijk ook stellen dat de geesten e.d. niet sterk genoeg zijn of dat je je telekinetische gaven flink moet trainen...

Let ook op de antwoorden die je krijgt in combinatie met de mensen met wie je glaasje draait, de aanwezigen lijken van invloed op de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
simpeler dan we denken ... gewoon uit de deelnemers; zij laten het plankje immers bewegen ... maar waardóór het plankje antwoorden lijkt te kunnen geven is een andere vraag ... dan kom je in het gebied van het onbewuste en da's moeilijk te verklaren.