Zouden sigaretten en shag ooit tot verboden middelen behoren?

Nu vallen shag sigaretten sigaren en dergelijke niet onder de illegale verdovende middelen.Zouden ze ook ooit op het lijstje met cocaine , heroine enz komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

nee, er zijn veel te veel mensen die roken.
en het is lang niet zo sterk als cocaine.
natuurlijk is het wel een groot probleem, en een irritatie van velen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de regering zou dan veel geld aan belastingen en accijnzen mislopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,dan zouden alle middelen die verslaving en uiteindelijk de dood ten gevolge zouden kunnen hebben,verboden moeten worden. Er zijn namelijk ook mensen,die zich dood eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou een mogelijkheid kunnen zijn aangezien roken ook schadelijk is voor het millieu, niet-rokers e.d.

Je ziet nu al dat er steeds meer rokers worden weggedrukt door de rookvrije horeca en rookpalen op het station.

Ik hoop niet dat het verboden wordt, ik rook namelijk zelf ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik rook ook maar ze doen idd nu al van alles om het tegen te gaan zelfs een cursis om te stoppen wordt vergoed dus vandaar mijn vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is niet schadelijk voor het milieu en ook niet voor niet-rokers.
Nee, want dat zijn geen verdovende- maar verslavende middelen. Als dat uitgangspunt zou zijn van 'verbieden', dan zouden de fast food restaurants ook moeten worden gesloten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De shag/sigaretten industrie is een veel te lekkere melkkoe voor de overheid. Ze zouden dan zoveel geld mislopen dus verbieden doen ze het niet.
Ook de prijs gaat langzaam omhoog en niet in een keer heel veel. Ook dan zouden te veel mensen stoppen.
Wel moeten ze af en toe even roepen dat roken slecht is voor de gezondheid.

Alsof we dat zelf nog niet wisten.