Heeft iemand een leuk idee om een leuke simpele bloemenjurk te maken?

mijn dochter wil met koninginnedag graag verkleed als bloemen meisje. ik dacht eerst aan echte bloemen maar ze wilt hem later nog een keer aan kunnen trekken.
nou ben ik internet aan het afspeuren voor ideeen, patronen, enz.. maar helaas ik kan niks vinden.
iemand van jullie misschien nog een leuk idee?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Neem een eenvoudige jurk, wat kunst-bloemen van de xenos, action of wibra, en maak de bloemen vast aan de jurk met een naald en draad, of met een banoktang (zo'n prijskaartjestang). Klaar is kees, en het ziet er prachtig uit!
(als je zo'n tang wilt hebben, stuur me dan even een prive-bericht, ik heb er nog een aantal liggen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet waar je woont, maar op zaterdagmorgen heb je in Utrecht in de ochtend de lapjesmarkt. Daar kun je genoeg leuke stoffen halen om iets leuks te maken. En het is ook voordelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan bloemvormen knippen uit een wat dikke, gekleurde stof (vilt bijvoorbeeld). Mooi is als je 2 lagen maakt, de bovenste kleiner dan de onderste, van 2 kleuren. Die kan je gewoon op de kleding naaien. Het leukste is als je niet de randen van de bloemen op de jurk naait, maar alleen het middelste deel, dan is het een soort 3d.
Je kan verschillende bloemen maken, en slierten klimop (de 'stam' waar alle klimop blaadjes aanzitten kan je ook maken door brede kronkelende lijnen te borduren van dik groen garen).
Ik herinner mij van een bloemenmeisjesjurk die ik vroeger had dat er ook een prachtig spinnenweb op zat, het web geborduurd met zilverdraad en dan een soort glazen of spiegelende ronde dingetjes erop die waterdruppels voor moesten stellen.
Ik was echt heel dol op die jurken! :D

Toegevoegd na 11 minuten:
Oeps, ehm... ik had het woord 'simpele' over het hoofd gezien. Deze is natuurlijk wel veel werk en niet de makkelijkste, maar wel met een fantastisch resultaat!
Je kan als basis overigens gewoon een standaard wit jurkje oid gebruiken die je ergens koopt, of eentje die je al hebt maar waar vlekken in zitten die je er niet uitkrijgt (daar naai je dan lekker dingen overheen).
Oja, heel belangrijk: niet teveel dikke uitstekende dingen aan de achterkant, dat kan vervelend zijn met zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie tips :)
ik zou uitgaan van een wijde cirkelrok, en daar dan met veiligheidsspeldjes bloemen van crepe papier op vast maken.
je kan hartjes maken van een andere kleur, en het geheel bijeenbinden met vuilniszakstrips.
eventueel zou je ook met plastic zakken aan de gang kunnen.
succes!
14 jaar geleden
www.passar.nl/html/Bloemenmeisjes.asp?V=Pub

is dit misschien een idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een idee is een turnpakje 'ombouwen' tot een klaproosjurkje door er rode bloembladeren van voeringzijde dakpansgewijze als een rokje aan te naaien. helemaal af wordt het met klaproosjes van dezelfde zijde langs de hals. eventueel een haarband met bloem. ((je kunt het kruis van het turnpakje er naderhand uitknippen als je dat wilt)