Je kunt een draaideur vaak instellen welke kant hij op moet draaien. Maar om verwarring te voorkomen moet je dat niet constant verwisselen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om verwarring te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te voorkomen dat je tegenliggers krijgt die allebei de andere kant op willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen gewend zijn aan een richting die tegen de klok indraait. ALs je dit gaat veranderen krijgen de gebruikers vaker een ongelukje omdat het een automatisme is de 'goede' kant op te lopen

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens bedenk ik me net dat je bij de meeste winkels die meerdere deuren hebben altijd rechts de ingang hebt en bij het naar buiten gaan rechts de uitgang hebt. De draaideur moet je ook rechts houden en bij het naar buiten gaan houdt je weer rechts. Rechts houden is dus op een heleboel vlakken van toepassing. (verkeer, deuren, roltrap enz.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet handig is als je aan twee kanten tegen elkaar in tegen die draaideur staat te duwen..........