waarom proberen mensen hun verdriet weg te drinken?

mensen drinken hun verdriet weg te drinken om niet verdietig te zijn waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
7.4K

Antwoorden (8)

Alcohol en drugs brengen ons op andere gedachte,het is een troost voor ze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verdriet is een onaangename emotie en veel mensen willen dat vermijden, uit de weg gaan, willen het verdriet niet onder ogen zien, kunnen dat misschien niet.

En alcohol verzacht dan, en als je maar genoeg drinks, raak je van de kaart en dan voel je niks.

Maar weet je wat het is met verdriet? Dat wil altijd toch doorgemaakt worden. Het komt weer terug in een vorm die je niet altijd herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal waar
Iedereen die regelmatig alcohol gebruikt weet heel goed dat dat niet werkt: verdriet wegdrinken.

Vaak is het zo dat je gemoedstoestand versterkt wordt door alcohol. Dus als je verdrietig bent dan kan je van alcohol heel naar worden. En vooral ook heel zielig......

Veel alcohol drinken veroorzaakt een licht ontremming, het verdooft je zintuigen, concentratie verdwijnt, het maakt je onbewust van je eigen acties en ook - tijdelijk - van je eigen gevoelens.
Er is dus een zekere mate van ontspanning als je met vrienden / vriendinnen op stap gaat om je verdriet te verdrinken.
Maar de ellende komt dubbel zo hard terug de volgende morgen........dag.........dagen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat er niet al in de bijbel:
"geeft bedwelmende drank aan wie te gronde gaat, en wijn aan wie bitter bedroefd zijn; opdat hij drinke en zijn armoede vergete, en aan zijn moeite niet meer denke."
Spreuken 31:6-7
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja...vlak ervoor staat: " Het past koningen niet wijn te drinken noch machthebbers bedwelmende drank te begeren."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou dat ook voor drugs gelden?
Je heil zoeken in beneveling waardoor je je zorgen vergeet.

Citaat uit een kroegtegeltje: Als u drinkt om te vergeten wilt u dan vooruit betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet verdrietig willen zijn... de een vindt gemoedsrust in een glas alcohol, de ander in een goed boek , de volgende stort zich volledig op zijn/haar werk en weer een ander gaat sporten. De ene methode is 'gezonder' dan de andere maar alle hebben 1 ding gemeen 'even niet voelen wat je aan negatieve gevoelens voelt'. Waarom kiest de een voor sport en de ander voor drank? Ik denk dat iemand die uberhaupt al graag iets drinkt eerder meer gaat drinken omdat dit nu eenmaal een 'fijn' gevoel geeft en iemand die al helemaal gek is van sporten zoekt daarin weer zijn nog grotere dosis aan goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je maar genoeg drank neemt dan verdoofd dit het gevoel van verdriet...helaas komt het na ontnuchtering wel weer terug samen met broertje kater genaamd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat alcohol een bepaalde werking op je heeft. Zoals, moe, verdoofd, lam, draaierig. Je emoties raken vaak wat afgevlakt. Het is een afleiding of een uitvlucht, om maar even niet aan het verdriet te hoeven denken en het niet zo sterk te hoeven voelen, omdat het op dat moment even te veel of te overweldigend is. Het is als een soort van medicijn die heel snel werkt om je rustig te krijgen. Het haalt alleen niet de oorzaak weg. Dus nadat de alcohol is uitgewerkt, komt het verdriet vaak terug. Waardoor mensen vaak nog meer gaan drinken, omdat dat gevoel van dronken zijn op dat moment gewoon heel goed voelt. Even helemaal nergens aan denken, even helemaal lam, moe en verdoofd. Mensen die verslaafd zijn aan alcohol, vind het vaak moeilijk om met de realiteit om te gaan. En zijn letterlijk verslaafd aan dat dronkenmans gevoel. Is een ernstige verslaving hoor. Opzich is het niet zo erg wanneer iemand zijn verdriet een keer weg wil drinken. Maar iemand moet er niet in blijven hangen, en er anders hulp voor zoeken.