wat moet ik nu het wordt erger

ik vroeg in mijn vorige vraag wat ik moest doen keizen voor opleiding of vriendin nu heb ik voor mijn opleiding gekozen en met mijn vriendin gepraat en se was het daar 100% mee eens maar blijkt nu het is elke dag na mijn werk

mij werktijden zijn maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 18:00 en mijn opleiding is maandag to en met vrijdag van
19:00 tot en met 21:00 ik weet het ik werk te veel maar ik moet wel want we hebben het niet zo breed bij mij thuis maar die opleidng wat nu me vriendin weet nog niet van die tijden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me wel erg zwaar. Ik hoop dat je het volhoudt. Wel goed van je!

Het beste antwoord

Ben jij thuis de gaten aan het vullen voor de rest van jouw familie? Ik vind het geweldig dat je je zo inspant om samen de eindjes aan elkaar te knopen, je bent een moderne held!

MAAR! Het gaat hier wel om JOUW toekomst. Je zult een klein beetje meer voor jezelf moeten kiezen, om te zorgen dat je in de toekomst niet in dezelfde situatie terecht komt. Dus zorg er voor dat je ook op lange termijn goed de kost voor jezelf (en een evt. gezinnetje) kunt verdienen. Maak nu de keuze voor die extra opleiding, en ga er dan thuis over praten hoe je het rond krijgt.

Je werkt echt al het maximale aantal uren wat voor jouw leeftijd is toegestaan.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik ben er in mijn antwoord van uit gegaan dat je bij je ouders en broers/zussen woont en dat je niet met je vriendin samenwoont. Misschien klopt dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar he ik wat aan

Andere antwoorden (7)

Toch kiezen voor de opleiding!
Je bent nog jong, dus die lange dagen zou je vol moeten kunnen houden!
Het is maar tijdelijk moet je maar denken, en daarna heb je kans op een betere functie, en ook meer salaris!
Daar doe je het toch voor!
En je vriendin heeft het maar te accepteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let er op dat je toekomst heel belangrijk is! Met een goede opleiding kun je straks goed verder in de maatschappij. iets wat tegenwoordig erg belangrijk is!

Ik vind ook dat je vriendin zich hieraan moet aanpassen. Als jullie oud gaan worden samen is het voor haar ook de toekomst.
je moet gewoon eerlijk zijn tegen haar. Als zij niet met die tijden om kan gaan gunt ze jouw geen goeie toekomst.
De tijd die jullie nu niet samen hebben kan je later altijd nog inhalen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vertel de werktijden aan je vriendin en vraag wat zij ervan vind, vertel het hele verhaal (als ze dat nog niet weet). als ze echt van je houd begrijpt ze het wel, bovendien dit maakt de momenten die je met haar doorbrengt nog intenser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vriendin is het toch met je eens dat je die opleiding gaat doen?
Je bent in het weekend vrij, dus zo erg is het niet.
Zorg dat je succesvol wordt, dan hebben jullie er allebei plezier van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je doet het toch ook voor haar. Samen moet je moeilijkheden overwinnen. Waarschijnlijk zullen jullie de tijd, dat je samen moest ploeteren om het hoofd lichamelijk, geestelijk en financieel boven het water te houden herinneren als een belangrijke fase in jullie leven.
Dus hup naar school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt altijd nog de zaterdagavond en de hele zondag!
Probeer het positief te zien. Juist de weekends worden dan heel speciaal! Je hebt nog niet zo de kans op elkaar uitgekeken te raken. Zorg dat de weekends iets zijn om naar uit te kijken. Als je i.p.v. te werken een dagopleiding zou hebben, is het ook niet veel anders. De hele dag school en `s avonds leren. Op tijd naar bed moet je dan ook want anders heb je niet genoeg energie en consentratievermogen voor de volgende dag school. Je zult het je vriendin toch moeten zeggen, daar kan je niet omheen. Als ze het nu al 100% met je eens is, moet ze toch weten dat je elkaar minder zult zien? Ze heeft daar heus wel over nagedacht hoor. Wil je iets bereiken en dat wil je, moet je investeren in je toekomst en dat betekent dat je offers moet brengen! Je doet het niet voor niets, moet je maar denken. Je kunt er de rest van je leven profijt bij hebben en dan ben je blij dat je het gedaan hebt. Denk eraan, de tijd vliegt en is zo voorbij! Go for it!
14 jaar geleden
eerlijk alles zeggen en overleggen

ook wederzijdse ouders