Hoe krijg ik een zwerfkat tam woont al haast een jaar bij me maar blijft vluchten?

Ik heb kleindochter van 16 nu in huis en nou vlucht hij ook voor mij kleindochter woont nu veertien dagen bij mij.
Maar als ze binnen komt ,vliegt de kat naar buiten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

deze meeste zijn zo verwildert dat je ze niet tam krijgt , ze komen alleen af op voer dat je ze geeft, ik heb er zelf ook verschillende in de tuin(al geruime tijd)maar deze blijven" blazen" en weg rennen, dit zal (op een uitzondering na) niet veranderen, ze zijn al genoeg telleur geteld daar de mensen (denk ik )
groet ardylee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kleindochter moet in elk geval de kat negeren. Niet aanhalen, niet aankijken, niet in de buurt komen, kortom;"negeren". De kat komt wel weer als hij/zij honger heeft, want alleen daarom komen ze bij mensen. Aan jou is de kat inmiddels gewend, dit heeft ook zijn tijd geduurd. Maar een zwerfkat is erg wantrouwig en schuw. Kan zelfs gevaarlijk worden,als je hem wilt dwingen. Misschien komt de kat vanzelf naar je kleindochter als ze hem/haar links laat liggen. Als je niets om katten geeft, komen ze vaak juist naar je toe. Ach, het zijn maar 2 weken, moet je maar denken en dan is alles weer zoals van ouds.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
idd negeren en niets forceren, +
Een wilde kat kan je niet meer tam maken. Als de zwerfkat als kitten geen contact heeft gehad met mensen, dan is dat niet meer in te halen. Als je geduld hebt, de kat eten geeft en niet te opvallend aandacht aan m geeft, kan het zo zijn dat ie zich steeds meer thuisvoelt bij jou.. Mijn tante had ooit zo'n kat; het heeft jaren geduurd voor die kat s gezellig in de huiskamer kwam liggen.. Als er bezoek kwam was ie altijd pleite.. Wel nam ie vaak een konijntje of een vogeltje mee naar huis voor mn tante.. Succes ermee. .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wilde kat tam krijgen is in de meeste gevallen onbegonnen werk.
Wel kun je met heel veel geduld en liefde een klein beetje vertrouwen winnen door afstand te bewaren en de kat altijd naar jou te laten komen en niet zelf naar de kat toe gaan.
Geen gekke onverwachte bewegingen maken waar de kat van schrikt en dan is er een goede kans dat na verloop van tijd de kat misschien de aandacht van je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kat de tijd geven en rustig aan doen geduldig blijven dan kan het wel lukken lijkt mij succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van een zwerfkat kan je geen huiskat maken ,ze willen naar buiten dat zijn ze gewend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
this het karater van de kat meestal lukt t niet een kat zoekt z'n eigen baasje en deze zal er geen zin in hebben ,wat je wel kan doen steeds een bakje met eten neer zetten voor hm en zo proberen z'n vetrouwen te winnen je hebt gedult nodig