Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een beschouwing onderscheid zich van een betoog, uiteenzetting of samenvatting op de volgende punten:

- voor- en nadelen worden besproken
- een aansprekende inleiding, anekdote, voorbeeld of een klein vorm van uitleg
- voorbeelden
- citaten van verschillende personen die verstand hebben over het onderwerp
- een passend slot, met daarin de belangrijkste punten die je hierboven beschreven hebt

Succes!

PS. Volgende keer beter opletten in de les?

Sjerrieee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord, hier heb ik wat aan

Andere antwoorden (2)

Een beschouwing is heel moeilijk te schrijven. In een beschouwing moet je informatie geven over een bepaald onderwerp. De beschouwing bestaat uit een inleiding, kern, en slot. In het slot is het belangrijkste dat je alles een keer samenvat en géén nieuwe informatie geeft Dus begin met woorden zoals kortom, al met al etc. Het is ook heel goed als je eindigt met een pakkende zin een zogenaamde uitsmijter. Verder moet je er rekening meehouden dat het doel van een beschouwing is om mensen te informeren, dus je moet jw publiek in je beschouwing NIET gaan overtuigen en niet achter eeen standpunt gaan staan maar informatie geeft vanuit meerdere standpunten. Wel mag je je eigen mening laten doorschemeren in een beschouwing. Dit is dan vaak in het slot.

Hoop dat je hier iets aan hebt en succes met het schrijven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje man dit helpt!
Ik zou het letter voor letter doen. Ik zal het voor je spellen
B E S C H O U W I N G
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding