Als ik een schuld heb rond de 2000 euro, mag ik het land uit?En als ik een buitenlander ben?alvast bedankt groetjes

Ik ben zoals studente hier gekomen en ik heb een kamer ingehuurd.Het bleek maar dat het niet goed met mijn studie zal gaan, en daarom ben ik gestopt.Maar het contract met de kamerbemmideling mocht nuet ontbonden worden, ondanks het feit dat ik hier niet mag werken, dus geen geld verdienen, dus geen moeglijkheid om een huur te betalen...
Ze hebben mij ingelicht dat mijn zaak naar een deurwaarder gaat.Ik heb geprobeerd om een juridische advies te krijgen en het antwoord was altijd of ik kan u niet helpen of het contract blijft geldig...ik wil graag het land uit , maar ik ben bang dat er problemen kunnen ontstaan op schiphol...
alvast bedankt,

een Buitenlandse

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt lieve mensen voor de reacties! Raar dat die deurwaarder nog nooit contact met mij had gezocht/opgenomen..er zijn al 6 maanden voorbijgegaan en van niemand iets..toch ga ik tot het laatste moment ''thrillen'' op schiphol..
Groetjes, een Bloem

Antwoorden (4)

Bij mijn weten alleen als de schuld met een A-codering bij BKR in Tiel gemeld staat EN er een schuldsanerings-traject is gestart. Zolang het nog bij een deurwaarder ligt zal je op Schiphol geen probleem hebben. Alleen een (kanton)rechter kan voorkomen dat je het land verlaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Douane en KMar zijn alleen geinteresseerd in openstaande boetes en belastingschulden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
KMar = Koninklijke Marechaussee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hehe
Dan vlieg je toch over België of Duitsland als je het niet vertrouwd. Je moet alleen niet terug komen want dan loop je een behoorlijk risico dat ze je als nog op pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan gerust het land verlaten als je een schuld hebt, netjes is het niet! Op schiphol zul je geen problemen ondervinden wanneer er geen vonnis is uitgesproken door een rechter die jou verbied het land uit te gaan.
Als deze regel er wel was zouden er een heleboel mensen niet op vakantie gaan.